El cava copa el 8% de les informacions a la premsa espanyola

Cava
EUROPA PRESS
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: martes, 22 enero 2013 14:28

VALÈNCIA/BARCELONA 22 Ene. (EUROPA PRESS) -

El cava ha suscitat un gran interès a la premsa espanyola durant la campanya nadalenca, amb un notable increment del nombre d'informacions publicades en aquestes dates, que l'ha portat a tancar l'any com a protagonista d'un 8% dels continguts no publicitaris difosos al llarg de 2012.

Segons dades facilitades a Europa Press per la consultora Castrogaliana, responsable de l'informe sobre la comunicació en la Indústria del Vi, la D.O. Cava i Mètode Tradicional ha registrat l'augment més gran entre les denominacions d'origen durant la campanya nadalenca, d'1,29 punts respecte a mitjan desembre.

Segons subratllen les mateixes fonts, experimentar aquest increment en a penes 20 dies "significa que els mitjans van prestar una gran atenció als caves en els dies previs i en plenes festes nadalenques".

Per contra, altres denominacions d'origen van perdre pes a la premsa espanyola durant la campanya nadalenca, sobre tot Rioja (0,39 punts menys), Ribera del Duero (0,30 punts), Manchuela (0,28 punts), Penedès (0,18 punts), La Mancha (0,16 punts) i Jumilla, que va perdre 0,15 punts respecte a la dada de mitjan desembre.

RIOJA, RIBERA DEL DUERO I CAVA, ELS MÉS I MILLOR CITATS

Amb dades a tancament del 2012, els vins de la D.O. Rioja es van consolidar com els més i millor citats en les informacions de la premsa espanyola, seguits de Ribera del Duero i de Cava, amb el 17,76%, el 14,08% i el 8,08% del total de la informació i de la imatge difoses aquest any, respectivament.

D'acord amb aquest informe, elaborat en base a l'anàlisi de milers de continguts de vins no expressament publicitaris publicats en 8.000 exemplars dels principals diaris d'Espanya, quinze denominacions territorials van projectar una imatge que "pot considerar-se molt notable a la premsa".

Entre elles hi ha les valencianes Alacant, Utiel-Requena i València, que van copar l'1,90, l'1,67 i l'1,49% de les informacions, respectivament.

Segons les mateixes fonts, els vins amb més i millor presència en els mitjans el 2012 han estat els negres, que van ocupar prop del 60% de les informacions no expressament comercials, seguits de blancs i caves, amb un 21,7 i un 8,34%, respectivament.

Contenido patrocinado