TARRAGONA 12 Abr. (EUROPA PRESS) -
La companyia d'aigües Ematsa ha detectat restes d'hidrocarburs a l'aigua que utilitzen els regants d'Hortes de Francolí (Tarragona) després que diversos pagesos alertessin d'una olor sospitosa aquest dilluns a la tarda.
Segons han informat a Europa Press fonts de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), Ematsa va prendre mostres d'un pou en reserva pròxim a la zona de regadius, que té el mateix origen que l'aigua que s'utilitza per regar, on es van trobar restes d'hidrocarburs.
Ara Repsol investiga l'origen d'aquesta substància, per si de cas pot procedir d'un escapament en les instal·lacions de La Pobla de Mafumet, mentre que les anàlisis realitzades per un inspector de l'ACA descarten que l'hidrocarbur hagi arribat al riu Francolí.