Agro.- Unió de Pagesos adverteix que s'han reduït un 65% les ajudes per a races autòctones el 2010

Caballos losinos
EP
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: lunes, 17 enero 2011 19:53

BARCELONA 17 Ene. (EUROPA PRESS) -

Unió de Pagesos ha advertit que les subvencions per al foment de sistemes de producció de races ramaderes autòctones en règim extensiu s'han reduït un 65% el 2010 respecte a les de l'any passat, ja que van passar d'1,7 milions d'euros el 2009 a 628.031 l'any passat.

En un comunicat, el sindicat agrari català ha lamentat que, tot i la reducció de les subvencions, els ramaders tenen l'obligació de seguir complint durant cinc anys els compromisos establerts inicialment per poder optar a les ajudes, com ara el compliment de les guies de pràctiques correctes d'higiene, la inscripció del bestiar reproductor en llibres genealògics i formació en matèria d'agricultura extensiva.

El sindicat ha recordat que, a més, els ramaders afectats encara no han cobrat les ajudes corresponents al 2009 tot i que ja tenen les resolucions, i que alguns d'ells tampoc han cobrat les corresponents al 2008.

Contenido patrocinado