Jaurlaritzak turismo arloko lankidetza hitzarmena sinatuko du datorren astean Mexiko Hiriarekin

Ospakizun bat Mexiko Hirian
Luis Barron/eyepix via ZUMA Pres / DPA
Actualizado: viernes, 9 mayo 2025 11:06

BILBO, 9 (EUROPA PRESS)

Javier Hurtado Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua eta Daniel Solana Basquetour Turismoaren Euskal Agentziako zuzendaria Mexiko Hirian izango dira maiatzaren 14an eta 15ean, bertako Turismo Idazkaritzarekin lankidetza hitzarmena sinatzeko eta Euskadi helmuga turistiko gisa sustatzeko jarduera egiteko.

Jaurlaritzatik gogorarazi dutenez, nazioarteko turismoa erakartzea da Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren turismo estrategiaren helburu nagusietako bat.

"Historian lehen aldiz, Euskadik bi urtez jarraian lortu du bost hilabetez jarraian nazioarteko bisitari gehiago izatea bisitari nazionalak baino, nazioarteko sustapenean egindako ahaleginari eta eragileekin batera abiarazitako lankidetza estrategiei esker", naabrmendu dute.

Hain zuzen, nazioarteko turismoa %7 hazteagatik handitu zen turismoa 2024an, Espainiar Estatuko turismoa egonkor mantendu baitzen.

Jaurlaritzarentzat, urruneko turista "bereziki funtsezkoa" da turismo estrategiarako, egonaldia luzatzen, desestazionalizatzen eta lurralde osoan zehar fluxuak mugitzen laguntzen duelako.

Datuek adierazten dutenez, ibilbide turistikoak egiteko joera handiagoa dute nazioarteko turistek bertakoek baino (%65), eta gehiago gastatzen dute erosketetan zein jardueretan.

Hori dela eta, Hurtadok lankidetza hitzarmena sinatuko du datorren astean Alejandra Frausto Mexiko Hiriko Turismo idazkariarekin, 'Turismo arloko akordio-memoranduma' izenburupean, turismoa sustatzeko eta esperientziak trukatzeko ekintzak koordinatzeko.

Gainera, Turismo sailburuak eta Basquetourreko zuzendariak bilerak egingo dituzte, lehenbizi Mexikoko prentsa espezializatuarekin eta agentziekin, eta bigarrenik, turismo eragile eta bidaia antolatzaileekin, Euskadi sustatzeko eta turismo eragileekin harremanak egiteko.

MEXIKO

Jaurlaritzaren arabera, Mexikokoa "garrantzi handiko merkatua da", hazteko ahalmen handia baitu. Horrela, EAEk Mexikoko merkatuko daturik onenak izan ditu 2024an: 30.247 sarrera zenbatetsi dira, hau da, 2023an baino %12 gehiago, eta ostatu gauak ere %16 gehitu dira.

Urtarokotasunari dagokionez, bisitari mexikarrak udaberrian eta udazkenean etortzen dira nagusiki, eta beraien asebetetze maila altua da.

"Bidaia honen eta merkatu horretako ekintzen helburuetako bat da Euskadi markaren ospea handitzea, hedatzeko gaitasun handia baitu. Euskadi marka bereziki nabarmentzen da turismo gastronomiko, urbano eta kulturalarekin lotzen delako", azaldu du.

Contador