Sindicatos piden á Xunta atrasar a proposta para o inicio do curso 2022/2023 e manter os 175 días lectivos

A Consellería propón que todas as etapas educativas arrinquen o xoves 8 de setembro e finalicen, en xeral, o 21 de xuño

Archivo - Arquivo - Neno, bebé, pintar, gardaría, pintura, escolar, infancia, educación, infantil
XUNTA - Archivo
Europa Press Galicia
Publicado: jueves, 5 mayo 2022 18:30

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 5 May. (EUROPA PRESS) -

   Os sindicatos CIG, ANPE, UXT e CC.OO. pediron unanimemente este xoves en mesa sectorial que se atrase o inicio do curso escolar 2022/2023, fixado nun principio no 8 de setembro para todas as etapas, para así manter en 175 os días lectivos e non en 176 como reflicte a proposta da Xunta.

   En concreto, a Consellería de Cultura, Educación e Universidade, como xa avanzou o pasado luns, presentou un borrador do calendario que fixaría o xoves 8 de setembro como xornada de arranque en todos os niveis. Desta maneira, suxire unificar o inicio do curso, que até o momento incluía diferentes datas para Infantil e Primaria das de ESO e Bacharelato e pretende facilitar a conciliación da vida laboral e familiar.

   Así, a proposta da Administración apunta o fin das clases para o 21 de xuño de 2023, agás os ensinos de réxime especial, que finalizarían o 30 de xuño, e o 2 curso de Bacharelato, que se axustaría ao calendario da EBAU --antiga Selectividade--.

   A Xunta xustificou este cambio tras a eliminación na nova lei educativa dos exames de recuperación en ESO, que se celebraban tradicionalmente a comezos de setembro.

   Ademais, os períodos de vacacións escolares irán do día 23 de decembro ao 6 de xaneiro, ambos incluídos, en Nadal; os días 20, 21, e 22 de febreiro para Entroido; e desde o día 3 ao 10 de abril, ambos incluídos, para Semana Santa.

OS SINDICATOS, EN CONTRA

   Consultadas por Europa Press, distintas fontes sindicais manifestan a súa desconformidade co calendario proposto pola Consellería para reducir os días lectivos desde 176, un máis do habitual, a 175. Así, reclaman, por exemplo, un atraso do arranque do curso ao venres 9 ou, mesmo, ao luns 12 de setembro xunto cunha reestruturación das xornadas.

   Por parte de CIG-Ensino, destacan a "oposición sindical" aos 176 días e, a pesar de que a Xunta se comprometeu a "revisar" se empezar o 8, lamentan que sexa "sen compromiso ningún".

   Desde ANPE, a proposta levada á reunión coa Consellería pon enriba da mesa un atraso do arranque do curso ao luns 12 para así non ter que empezar un venres e "facilitar as tarefas de preparación e de coordinación do profesorado e evitar o posible caos". Do mesmo xeito, suxeriu atrasar o final do período lectivo do 21 ao 22 de xuño.

   Tamén o responsable de CC.OO.-Ensino, José Manuel Fuentes, insiste en que "non se deben pasar os 175 días que estableceu xa noutro momento a Lomce e actualmente a Lomloe", aínda que recalca que o "problema real" está nas "horas lectivas" totais, que deixan a Galicia na parte "alta" da táboa con respecto aos países europeos.

   "Sería a primeira vez que superamos os 175 días lectivos e a Consellería di que vai estudar a proposta (de atrasar o arranque do curso) coa boca pequena e coa intención de non estudar nada", afeou Fontes, para seguidamente alegar que isto non implica "traballar menos", xa que o profesorado "ten o mesmo horario" e ten que estar presente nos centros xa desde o 1 de setembro.

PERÍODO DE ADAPTACIÓN

   Sobre o período de adaptación, a Consellería propón un modelo "axustado ás necesidades das familias", tal e como explicou. Así, a intención é que os centros poidan optar por unha incorporación gradual do alumnado de 4 de Infantil, que non se prolongará máis aló do 16 de setembro.

   Así mesmo, deberán ter en conta a escolarización previa do alumnado na etapa 0-3 anos, a existencia de irmáns no centro e as necesidades familiares. En todo caso, garantirase a atención a tempo completo do alumnado cuxas familias así o soliciten.

   Con todo, o responsable de CC.OO.-Ensino rexeita que "non hai criterios pedagóxicos co período de adaptación", que debe estar "ao servizo non da familia, senón do alumnado". Por iso, xunto con ANPE, propuxo a posibilidade de estendelo até finais de setembro polo menos nas aulas máis grandes.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado