El Govern llanar aquest 2019 ajudes a federacions esportives per crear coordinadors de convivncia a la graderia

El Govern llanar aquest 2019 ajudes a federacions esportives per crear coordin
CAIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: jueves, 28 febrero 2019 15:15


PALMA DE MALLORCA, 28 Feb. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Cultura, Participació i Esports llanar aquest 2019 una nova línia d'ajudes dirigides a federacions esportives per crear la figura del coordinador de convivncia en la graderia, com a mesura per lluitar contra la violncia en l'esport.

Així ho ha anunciat la consellera d'Esports, Fanny Tur, durant la presentació del decret que regula la Comissió contra la Violncia en l'Esport, aprovat aquest dijous pel Consell de Govern.

El paper d'aquests coordinadors ser contribuir a reduir o eliminar les conductes violentes o agressives del públic durant les competicions esportives que es desenvolupin a Balears.

La Conselleria destinar 100.000 euros a aquesta ajuda, inclosos en els Pressupostos de 2019.

"El compromís del Govern i de la Conselleria envers l'esport i els valors que transmet es reafirma en la creació d'aquesta Comissió, que uneix la comunitat esportiva en l'objectiu comú d'eradicar la violncia", ha valorat Tur, que ha definit l'organisme com "una nova eina per treballar en equip".

Tur ha estat acompanyada pel director general d'Esports i Joventut, Carles Gonyalons, el gerent de la Fundació per a l'Esport Balear, Pep Abrines i representants de federacions i equips de les Illes.

Entre altres funcions, la Comissió podr declarar d'alt risc un espectacle esportiu i impedir l'entrada a esdeveniments de persones que puguin provocar situacions de violncia. La creació d'aquesta Comissió estava prevista en una la Llei autonmica de 2006.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado