PALMA DE MALLORCA, 20 May. (EUROPA PRESS) -
Balears arribar a les 23.490 contractacions en la campanya d'estiu d'enguany, segons una anlisi de Randstad, la qual cosa implica un augment del 2,4 per cent respecte a l'any anterior. Aix situa l'arxiplag com la regió on menys creixer l'ocupació aquest estiu en relació a 2018.
Amb tot, les xifres suposen registrar un nou rcord a les Illes. En concret, durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre, Randstad espera que se signin 23.490 contractes a la regió en els sectors de comer, hostaleria, transport i entreteniment.
La xifra registrada el 2010 va ser de 14.344 contractes i des de llavors ha anat creixent, a excepció d'una caiguda el 2012 (-3,7 per cent). Així, les contractacions a Balears durant el període estival han crescut durant set anys consecutius.
Amb tot, Balears creix en contractacions per sota de la mitjana nacional, que és del 6,5 per cent.
DADES GENERALS
En el conjunt d'Espanya, Randstad també preveu que la campanya d'estiu d'aquest any marqui un nou rcord de contractació, superant les 604.00 contractacions durant els mesos de juny, juliol i agost.
En concret, les previsions que maneja Randstad estimen que se signin 604.530 contractes, la qual cosa suposa un augment del 6,5% respecte a l'any anterior i un 90% més que la xifra registrada el 2010.
La contractació en aquesta poca de l'any est impulsada per determinats sectors vinculats al turisme, com a comer, transport, hostaleria i oci i entreteniment. Les característiques del període estival, per tant, porten al fet que la contractació temporal sigui una de les opcions més utilitzades per les empreses a l'hora de donar resposta al mxim de demanda, satisfer les necessitats dels visitants i cobrir les vacances d'alguns professionals.
SECTORS
El turisme es posiciona, una vegada més, com el principal motor de contractació durant el període estival. Aquest sector va tornar a superar durant l'estiu de 2018 el major volum de treballadors a Espanya de la histria, prop dels 1,8 milions d'ocupats, després d'augmentar un 3,1% respecte a l'any anterior.
Un altre aspecte a tenir en compte en aquesta poca és la campanya de rebaixes, un dels principals motors de l'ocupació en el sector comer i en transport i logística, sobretot en els últims anys, derivat de l'increment del comer electrnic. Les incorporacions d'aquests perfils comencen al juny i s'allarguen durant els mesos de juliol i agost, sent promotors, depenents i llocs d'atenció al client els més valorats.
L'hostaleria és un altre dels sectors que més impulsen l'ocupació en el període estival. Els hotels i altres tipus d'allotjaments aconsegueixen taxes d'ocupació molt elevades, arribant en molts casos al 100 per cent. Els perfils més demandats són principalment de suport a hotels i restauració, com a cambrers, cambreres de pis, cuiners o personal de recepció, entre uns altres.
Quant al transport, els més sollicitats són tots aquells perfils relacionats amb la infraestructura de transport, especialment, el personal de ports, aeroports i estacions de transport, on el coneixement d'idiomes és un aspecte indispensable per accedir a una ocupació.
Finalment, l'oci és un altre dels sectors que aporten dinamisme al mercat laboral, grcies a l'impuls generat per activitats recreatives i vinculades al turisme.
LES QUALITATS MÉS CERCADES
Durant el període estival, les empreses estan interessades que els candidats comptin amb experincia en un lloc similar. D'aquesta manera, les empreses cerquen respondre l'increment de la demanda en un curt espai de temps, per la qual cosa una rpida adequació al lloc de treball és un aspecte altament valorat.
A causa de l'augment de l'oci i del turisme, especialment internacional, el coneixement d'idiomes, especialment l'angls, es posiciona com un requisit indispensable per a molts llocs. De fet i de cara a oferir un millor servei als turistes internacionals, es detecta un increment en les demandes de les companyies de professionals amb un tercer idioma, ja siguin europeus (francs, alemany, nrdics) o altres (com rus, xins o rab) a causa de l'augment de visitants d'aquests pasos.
A l'hora de seleccionar candidats, les companyies també valoren, per exemple, els perfils orientats a l'atenció al client i amb capacitat comercial. Les empreses tenen en compte aspectes com la predisposició a treballar en equip i a resoldre problemes derivats de l'operativa diria, segons Randstad.