PALMA DE MALLORCA, 13 Jun. (EUROPA PRESS) -
La meteorloga Mnica López comenar aquest divendres a les 19.00 hores el cicle de conferncies, organitzat per 'la Caixa', 'Canvi Climtic: evidncies i projeccions dels efectes que té sobre la biosfera' en el Caixaforum i que es perllongar fins a desembre.
Segons ha informat l'organització en un comunicat, experts en els camps de la meteorologia, l'oceanografia, la biologia i la química explicaran "qu és exactament" el canvi climtic i desgranaran els efectes en la biosfera.
La primera conferenciant, Mnica López, oferir la xerrada 'Canvi climtic, la informació és poder' on s'explicar com el medi marí i les plantes respondran l'escalfament global, entre altres aspectes, amb l'objectiu d'aconseguir una "societat informada per afrontar el canvi climtic i la preservació del planeta"
Segons informen des de l'organització, la concentració de gasos d'efecte hivernacle en l'atmosfera "s'ha disparat" des de la Revolució Industrial a causa de l'augment de l'activitat humana i l'ús de fonts d'energia fssils.
Concretament, el 2016, la concentració de CO2 va arribar al nivell més alt en 800.000 anys, segons l'Organització Meteorolgica Mundial i l'augment d'emissions. "La degradació dels claveguerons naturals d'aquests gasos i canvis en l'ús del sl estan provocant el canvi climtic al planeta", han explicat.
El cicle est organitzat amb la collaboració de l'Institut Mediterrani d'Estudis Avanats (IMEDEA), l'Institut d'Estudis de Catalans i la Delegació balear del CSIC.