PALMA DE MALLORCA, 11 Jul. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional a Balears ha presentat aquest dijous a Palma els seus nous vehicles de radiopatrulles intelligents (Toyota Prius+), que disposen d'una tecnologia que permet la comunicació i enregistrament d'imatges, així com l'intercanvi d'informació, fotografies i vídeos en temps real.
Segons ha informat aquest dijous el Cos en un comunicat, aquests vehicles, coneguts com iZ, són capaos de reconixer i identificar matrícules de manera instantnia i inclouen també un lector de petjades que permetr la identificació de persones al moment. A més, aquestes patrulles intelligents poden interactuar entre elles, amb altres cossos, així com accedir les bases policials.
D'altra banda, la Policia Nacional ha aclarit que el sistema de captació d'imatges i so dels iZ est capacitat per garantir la cadena custodia, admetent-se com a prova en el cas de ser necessari, i protegir els drets i les llibertats dels ciutadans.
Finalment, la Direcció general de la Policia a les Illes ha afirmat que les seves noves patrulles són uns vehicles híbrids elctrics, que demostren la seva aposta per les tecnologies netes i sostenibles, amb unitats que aconsegueixen reduir la petjada de carboni de la flota policial.