El servei de vigilància de posidònia comença la seva tercera temporada, incorporant un robot submarí

El servei finalitzar, en tot l'arxiplag, dia 30 de setembre

El servei de vigilncia de posidnia comena la seva tercera temporada, incorporant un robot submarí
CAIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: martes, 14 mayo 2019 17:14

   PALMA DE MALLORCA, 14 May. (EUROPA PRESS) -

   El Servei de vigilncia de la posidnia comena aquest dimecres de manera parcial les seves actuacions a Eivissa i Formentera. Des de l'1 de juny s'incorporaran altres 11 embarcacions, que es repartiran de la manera següent: cinc a Mallorca, cinc a Formentera, tres a Eivissa i dos a Menorca. A més, aquesta temporada, com a novetat, s'incorpora un robot submarí com a prova pilot.

   El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Vicen Vidal, ha presidit, aquest dimarts, la reunió de coordinació d'aquest servei que aquest any manté el nombre de 15 embarcacions dedicades de forma exclusiva.

   Segons han informat, aquestes embarcacions treballaran cada dia dirigides pels vigilants o patrons, que s'encarregaran d'informar, comprovar i assessorar a les embarcacions d'esbarjo perqu fondegin sense danyar la posidnia.

ROBOT SUBMARÍ

   Respecte al robot submarí, cal ressaltar que ha estat adquirit per l'Institut Balear de la Natura (Ibanat) i facilitar diverses tasques incloses al servei, com la revisió de zones on hi hagi dubtes sobre la presncia de posidnia o dels ancoratges sobre posidnia.

   Aquest aparell --modelo ROV Trident-- també ajudar en la revisió d'espcies invasores en el fons del mar o d'espcies protegides o en perill, com el nacre. També s'utilitzar per detectar possibles fuites en emissaris o per fer seguiment de possibles accidents marítims.

SUPORT

   Des de la Conselleria, han explicat que aquest servei de vigilncia i assessorament comptar amb el suport d'embarcacions de les reserves marines, espais naturals Protegits, la Gurdia Civil i els agents de medi ambient (AMA), els quals, per primera vegada, disposaran, enguany, d'una embarcació prpia per a les tasques de protecció de la posidnia.

   A més, una segona embarcació d'aquest tipus es troba en procés de licitació. El dispositiu de vigilncia tindr altres suports, com el de l'112, la Central d'Incendis Forestals (CCIF) i tcnics de l'Ibanat. Les actuacions de control aniran a crrec de la Gurdia Civil i els AMA.

   Els AMA, per la seva banda, també han adquirit equipament nou: 15 neoprens curts i 15 equips d'aletes, mscares i tubs, com també quatre cmeres de vídeo i vuit cmeres de fotos submergibles.

   L'ens Ports dels Illes Balears, pel seu costat, ha confirmat que, enguany per primera vegada, ha installat senyals informatius sobre les prescripcions del Decret de posidnia a totes les seves installacions.

MÉS DE 50.000 ACTUACIONS EL 2018

   La Conselleria ha explicat que l'any passat, el servei va realitzar 50.467 actuacions. Es va informar, va assessorar sobre el fondeig i va revisar la idonetat de la seva ubicació a 45.218 embarcacions per tot l'arxiplag i va fer moure 5.249 en comprovar que no estaven fondejades correctament.

   El proper dia 20 se celebrar una reunió de coordinació, a Eivissa, específica per les Pitiüses i el dia 23 a Menorca.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado