Baldoví creu que "el canvi és possible" el 2027 i que Morant seria "una gran vicepresidenta"

Archivo - Arxiu - El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, atén als mitjans de comunicació
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 12 mayo 2026 10:51

   VALÈNCIA, 12 May. (EUROPA PRESS) -

   El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, ha assegurat que el canvi polític a la Comunitat Valenciana "és possible" en les eleccions autonòmiques del 2027, per al que ha cridat a l'esquerra a ser capaces de generar la "il·lusió i esperança" que faça que el seu electorat no es quede a casa.

   A més, ha insistit que la seua aspiració i el seu objectiu és guanyar les eleccions i ser el pròxim president de la Generalitat, i ha afirmat que estaria disposat a governar junt amb el PSPV. "Diana Morant seria una gran vicepresidenta", ha llançat en al·lusió a la secretària general dels socialistes valencians i ministra de Ciència, Innovació i Universitats.

   Així ho ha manifestat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum en el qual ha contraposat el projecte de Compromís al del Consell que presidix el 'popular' Juanfran Pérez Llorca, a qui ha acusat de no estar "a l'altura" de la reconstrucció després de la dana per no haver "expulsat" al 'expresident' Carlos Mazón com a diputat en Les Corts i perquè PP i Vox han clausurat la comissió d'investigació en el parlament valencià sobre la catàstrofe que va provocar 230 morts el 29 d'octubre del 2024.

   De cara al 2027, Baldoví s'ha conjurat per a construir una alternativa i "un govern a l'altura del seu poble", alguna cosa que veu possible perquè "l'escenari està obert" i Llorca no ha avançat les eleccions perquè "no ho tenen clar" en el PPCV. "Em sent amb ganes i amb forces per a ser el pròxim 'president'", ha asseverat, i ha explicat que percep "l'ànim de la gent" per a donar este pas i que se sent en el seu moment de major "maduresa política".

   Respecte a les llistes electorals, ha reiterat que està a favor d'una confluència entre les formacions a l'esquerra del PSOE, sempre que estiga liderada per Compromís. "Som els partits pegats als territoris els que estem demostrant que podem tenir grans resultats", ha argumentat, i ha augurat que també "hi ha votants decebuts amb el PSOE" que podrien donar el seu vot a Compromís.

   Segons ha explicat, les primeres mesures que impulsaria com president serien "honrar de manera decent als familiars de les víctimes de la dana", en lloc d'haver clausurat la comissió d'investigació en Les Corts; aprovar una llei que derogue "totes les mesures del PP que han suposat retallades de drets dels valencians, sense por"; reforçar els servicis públics valencians, per a acabar amb la "sensació d'abandó de la sanitat i l'educació", i "hui mateix" dir "sí" a la reforma del finançament autonòmic proposta pel Govern.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press