Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALNCIA, 17 Ene. (EUROPA PRESS) -
La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha lamentat que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, "arrossegament" al PP a posicions "més ultres" en comparar a la província de Valencia amb Gaza per les ajudes que rep del Govern d'Espanya i ha apuntat al líder nacional d'este partit, Alberto Núñez Feijóo: "Tindr que vore si aix és el que vol".
D'esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans este divendres després de participar en la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de l'emergncia de la dana, des d'on ha qualificat de "terribles" les declaracions del cap del Consell en les quals va donar l'"enhorabona" al poble de Gaza per l'ajuda que va a rebre de l'Executiu després de la treva pactada entre Israel i Hams per a lamentar a continuació que la Generalitat "va a rebre zero ajudes directes del Govern de Sánchez",
Segons Bernabé, estes manifestacions són "inassumibles com a societat, com a ciutadania i com a país" i les ha "circumscrit" al "noqueig" del president de la Generalitat, paraula que va utilitzar el propi líder del PP per a referir-se a Carlos Mazón en els primers dies després de la dana. Malgrat aix, ha confessat que estes declaracions no li lleven "la sorpresa", encara que ha afirmat que resulta "difícil" tractant-se de Carlos Mazón.
No obstant aix, ha lamentat que la vesprada d'este dijous "ho va canviar tot" quan el PP, en un missatge publicat en les seues xarxes socials, va esgrimir que "si demanes l'ajuda en rab arriba abans". Un fet que, per a Bernabé, "va demostrar un cop més que Mazón arrossega al PP a posicions més ultres i d'extrema dreta".
"Ho va fer en ser el primer a arrossegar al PP als braos de l'extrema dreta en este pacte del tovalló i ahir va fer que es convertira en un partit amb un discurs d'odi més a la dreta que la ultradreta", ha criticat.
UNA OPOSICIÓ "QUE ESTIGA A l'ALTURA"
Davant d'esta situació, ha preguntat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, si "aix és el que vol" per al seu partit i si pretén "lligar el seu futur a Mazón" d'una manera, al seu juí, "incomprensible". Seguidament, ha reivindicat que Espanya necessita una oposició "que estiga a l'altura i que siga demcrata", per "les afirmacions d'ahir" tant de Mazón com del PP "no van donar este missatge", ha incidit Bernabé, per a qui "este país no mereix aix".
Dit aix, la delegada del Govern ha acusat al president valenci i al PP d'"utilitzar el dolor" de les 47.000 persones que han perdut la vida a Gaza amb les més de 220 víctimes mortals de la dana en la província de Valencia. "Estem en discursos que no es mereix este país, tampoc Gaza ni cap lloc", ha remarcat.
De fet, ha assegurat que Espanya "mai ha donat una imatge semblant" a nivell internacional, encara que ha matisat: "Sí la va donar, per fa molts anys, 50 exactament". En qualsevol cas, segons Bernabé, resulta "terrible i inassumible per a una societat decent i demcrata" este tipus de declaracions. "Espanya necessita una oposició decent i al principal partit de l'oposició, com a mínim, se li hauria d'exigir aix", ha resolt.