Bernabé lloa als 4.316 policies de València que "no van dubtar ni un moment a oferir la seua ajuda i empatia" en la dana

Bernabé en l'acte de la Policia a Sagunt
DELEGACIÓN DEL GOBIERNO
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 25 febrero 2025 17:47

   VALÈNCIA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha lloat a "les 4.316 dones i homes de la Policia Nacional en la província de Valencia no han dubtat ni un moment a oferir l'ajuda, l'empatia i el tracte proper a les persones que ho han perdut tot" en la dana del passat 29 d'octubre.

   Bernabé ha presidit junt amb l'alcalde de Sagunt, Dario Moreno, els actes organitzats per esta ciutat per a commemorar el bicentenario de la Policia Nacional, que es va celebrar l'any passat i que van ser posposats per la dana.

   En este acte, la delegada ha destacat la labor desenvolupada pels i les agents de la Policia Nacional per a "salvaguardar a la població en la dana", informa Delegació.

   A més, ha subratllat la capacitat d'adaptació d'este cos davant dels nous reptes i les noves tipologies delictives, com la ciberdelinqüència, i el seu paper en la lluita contra la violència masclista.

    "La Policia Nacional és l'escut que ha de garantir els drets i llibertats de la societat si volem que seguisca sent plural, diversa i democràtica", ha reivindicat, i ha afegit que "Espanya està a l'avantguarda en la lluita contra l'odi que s'amaga després de l'anonimat de les xarxes socials".

   En l'actualitat, ha apuntat, la Comunitat Valenciana està en "xifres històriques" d'agents de Policia perquè el Govern ha revertit, amb les noves convocatòries, la falta de reposició d'efectius.

    Quasi 7.500 agents de la Policia Nacional treballen a la Comunitat Valenciana, encara que "l'objectiu és seguir augmentant aquest xifra per a cobrir totes les necessitats que marque la Prefectura Superior". Segons l'últim balanç del Ministeri de l'Interior, la criminalitat convencional ha disminuït un 1,8% en la província de Valrncia i un 1,5% a la Comunitat Valenciana.

   Amb motiu del Bicentenario, la ciutat de Sagunt ha dedicat un bulevard a la Policia Nacional, al mateix temps que li ha imposat la seua corbata d'or com a reconeixement a la tasca realitzada.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press