Bombers Forestals de la Generalitat reclamen estabilitat laboral i un primer conveni per a la SGISE

Bombers Forestals (BBFF) de la GVA es concentren per l'estabilitat laboral i un primer conveni per a la SGISE en un context de crisi climtica
CGT
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 30 octubre 2023 13:06

   VALNCIA, 30 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat Valenciana (GVA) s'han concentrat aquest dilluns a les portes de l'edifici administratiu 9 d'Octubre de Valncia per a exigir unitats de refor tot l'any i l'establiment d'un conveni collectiu per a les treballadores de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Servicis d'Emergncies (SGISE).

   La concentració, a la qual han acudit desenes de treballadores, ha incidit en dos qüestions principals: l'establiment del 100% d'unitats de refor els 365 dies de l'any, i un primer conveni per a la SGISE, empresa pública de la GVA de la qual depn el Servici de Bombers i Bomberes Forestals, han indicat fonts de l'entitat.

   Segons han manifiestado les Bomberes Forestals, el 26 d'octubre de 2023, "amb tan sol cinc dies de preavís", la consellera de Justícia, Elisa Núñez, va confirmar que no augmentar el període de contractació del Personal de Refor del Servici de Bombers i Bomberes Forestals, "enviant així al voltant de 300 persones a la parada en finalitzar octubre, el dia 31", han lamentat.

   "Considerem que aquesta reculada cap a un Servici d'Emergncia a l'altura del nou escenari d'Incendis Forestals amb el context del canvi climtic que inicia la nova consellera és d'una gran irresponsabilitat política i humana", han assenyalat des de CGT.

   "Dir que la contractació de refor sols es pot allargar sota una situació d'emergncia denota el total desconeixement del Pla Especial d'Incendis Forestals --actiu tot l'any--, la realitat del territori valenci i la seua tendncia a incendis forestals anara d'estacionalitat, així com del reglament de Bomberes Forestals on detalla totes les competncies que tenim en el mig natural", han afegit.

   I han postillat: "La consellera no ens ha manifestat cap pla ni iniciativa per a millorar aquest servici i millorar la seua gestió que tant ha criticat en les seues primeres intervencions en Els Corts, i no hem obtingut cap informació sobre el Primer Conveni Collectiu SGISE ja firmat per la part social i empresa".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press