ALACANT, 25 Mar. (EUROPA PRESS) -
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant i de la Federació Alacantina de Comerç de la Pime (Facpyme), Carlos Baño, ha defensat la seua innocència en relació amb la investigació oberta sobre la gestió dels bons comerç, al mateix temps que ha defensat que ha treballat amb "honradesa" i que "aprofitament no hi ha hagut".
Baño, qui ha fet estes declaracions abans d'una confèrecia que se celebrava a la cambra, va quedar en llibertat amb càrrecs el 13 de març després de ser arrestat en el marc de la investigació oberta fa mesos per la Fiscalia Anticorrupció arran d'una denúncia relacionada amb el programa d'estos bons dels anys 2022 i 2023 de la Diputació en una vintena de municipis de la província.
L'empresari ha ressaltat que la "fórmula" dels bons que després es va impulsar juntament amb la Diputació ja es va usar en la Generalitat, governada llavors pel Botànic, i ha afirmat sobre esta investigació que encara "no" sap de què està acusat, ja que està declarat el secret de sumari.
Baño ha reiterat que està "a disposició" de la justícia i ha dit que "no" ha cobrat "mai" ni "en esta federació ni en la institució cameral". A més, ha agraït les mostres de "confiança" i "afecte". "No us vaig a defraudar mai", ha sentenciat, després del que ha rebut aplaudiments dels assistents a la conferència.
Abans d'estes declaracions de Baño, Jesús Navarro, vicepresident de la institució cameral, ha assegurat que "Carlos tornarà a ser president" de l'entitat.
"No anirem a la guerra perquè som gent de pau, però ens presentarem a les eleccions, que comencen esta setmana que ve, a la Cambra", ha avançat.