Catalá sobre les ajudes a Gaza: "Els valencians trobem a faltar una major aportació"

Lamenta que Valncia "est eixint a pulmó" de la catstrofe de la dana perqu "el Govern d'Espanya, ni est ni se li espera"

Archivo - Arxiu - L'alcaldessa de Valncia, María José Catalá.
AYUNTAMIENTO DE VALNCIA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 enero 2025 15:29

   VALNCIA, 17 Ene. (EUROPA PRESS) -

   L'alcaldessa de Valncia, María José Catalá, ha retret al Govern central que "és evident que ha de reflexionar sobre una major aportació i una millora de les ajudes als valencians" per a palliar els danys causats per la dana del 29 d'octubre, després que l'Executiu haja anunciat que destinar a Gaza ajuda humanitria per valor de 24 milions d'euros.

   Catalá ha recolzat així hui divendres, en declaracions als mitjans, després de la tradicional benedicció i la desfilada d'animals per la festivitat de Sant Antoni Abad, les afirmacions emeses pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, qui va transmetre la seua "enhorabona" al poble de Gaza i va lamentar que l'administració autonmica "va a rebre zero ajudes directes del govern de Sánchez".

   "El que és evident és que el Govern d'Espanya ni est ni se li espera, el que és evident és que nosaltres trobem a faltar ajudes. Ho estem vivint en primera persona", ha expressat l'alcaldessa de Valncia.

    La primera edil ha subratllat que la ciutat "est eixint a pulmó" d'esta situació: "Hem hagut d'assumir la neteja de platges, hem assumit totes les obres de millora i de rehabilitació i estem mobilitzant entorn de 30 milions d'euros a pulmó".

    "I este 'a pulmó' no ho poden fer molts municipis, que no disposen de la capacitat financera que té l'Ajuntament de Valncia. Per tant, evidentment, cal reflexionar sobre la falta d'ajudes", ha sostingut.

   D'esta manera, ha indicat que este matí ha visitat el camp de futbol del Discbol-La Torre A.C., en la pedania valenciana de la Torre, on el consistori invertir més de dos milions d'euros, "que és la mateixa xifra que va a destinar el Consell Superior d'Esports a tots els municipis afectats", ha criticat.

    A més, ha censurat que les aportacions estan arribant "tard i poc", quan "l'elemental i el que espera la gent dels governs són ajudes". "Ajudes ja, ajudes suficients, ajudes rpides i que s'ingressen com més prompte millor", ha concls.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press