CGPJ acorda analitzar si Peinado va cometre falta greu en suggerir que Policia podria ajudar a Begoña Gómez a escapolir

La presidenta del Tribunal Suprem i del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Isabel Perelló, en l'Hotel Palacio dels Vetlada, a 12 de juny del 2026, a Àvila, Castella i Lleó (Espanya).
Rafael Bastante - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 junio 2026 11:23

   MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha acordat este dilluns remetre al promotor de l'acció disciplinària, per possible falta greu de desconsideració, la interlocutòria del jutge Juan Carlos Peinado en el qual va afirmar que els policies que exercixen d'escorta de Begoña Gómez, esposa del president del Govern, podrien ajudar-la a escapolir-se d'Espanya.

   Així ho han traslladat fonts jurídiques a Europa Press, al final de la reunió que ha tingut la Comissió Permanent este dilluns, precisant que la decisió es basa en l'article 418.5 de la Llei Orgànica del Poder Judicial.

   Este article establix com a falta greu "l'excés o abús d'autoritat, o falta greu de consideració respecte dels ciutadans, institucions, secretaris, mèdics forenses o de la resta del personal al servei de l'Administració de Justícia, dels membres del Ministeri Fiscal, advocats i procuradors, graduats socials i funcionaris de la Policia Judicial".

   Les mateixes fonts han assenyalat que l'acord ha sigut aprovat per majoria, amb el vot de qualitat de la presidenta del Tribunal Suprem i del CGPJ, Isabel Perelló, si ben quatre vocals discrepantes han formulat vot particular.

   La Comissió Permanent es va reunir este diumenge de forma extraordinària a les 10.00 hores per a decidir si remeten l'assumpte al promotor de l'acció disciplinària per a l'eventual obertura d'un expedient.

   Després d'aproximadament una hora de reunió, la Comissió Permanent va acordar ajornar fins al dilluns la trobada amb la finalitat de donar més temps al debat i que aquest es produïsca de manera presencial, segons van informar a Europa Press fonts jurídiques.

   La reunió d'urgència d'este diumenge es va produir després que aquest dissabte el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, traslladara a la presidenta del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Isabel Perelló, la "més enèrgica queixa" per les afirmacions del jutge Juan Carlos Peinado sobre els agents que custodien a Begoña Gómez en la seua interlocutòria.

PER A PEINADO, ELS AGENTS PODRIEN "FACILITAR LA FUGIDA"

   En esta resolució, de 84 pàgines, el magistrat va assegurar que "no hi ha dubte" que els agents que acompanyen a Gómez poden, "bé per iniciativa pròpia o seguint ordres dels seus superiors jeràrquics", col·laborar "en l'acció o accions que es duguen a terme per a facilitar aquest fugida, que faça impossible que l'acusada es trobe a la disposició de la justícia".

   Per al ministre, estes afirmacions "representen un greu qüestionament de la professionalitat dels membres de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, l'actuació del qual es desenvolupa únicament en paràmetres de legalitat i constituïx una de les principals garanties de l'Estat de Dret".

   Marlaska va assenyalar a més que les sospites del magistrat aconsegueixen no només als agents amb el servici d'acompanyament assignat "sinó també als seus superiors jeràrquics, afirmant la possibilitat que pogueren dictar ordres il·legals".

   El titular d'Interior va indicar que estes afirmacions són "un fet de màxima gravetat" i va instar al CGPJ al fet que adopte "les mesures que puguen resultar procedents en ús de les seues atribucions" al mateix temps que ha insistit en la "plena professionalitat" dels agents i dels seus comandaments.

   A més, en una providència a la qual ha tingut accés esta agència de notícies, el jutge Peinado ha citat este dimecres a les 18.00 hores a Gómez i a la seua assessora, Cristina Álvarez, perquè lliuren el seu passaport en els jutjats de Plaça de Castella, a Madrid.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press