CHS i l'Ajuntament d'Oriola ultimen un conveni per a actuacions de conservació i manteniment de lleres

El president de la CHS, Mario Urrea, el Comissari Adjunt, Adolfo Mérida, la regidora de Medi ambient de l'Ajuntament d'Oriola, Noelia Grau, així com el Jutge del Jutjat Privatiu d'Aigües d'Oriola, José Bernabé
CHS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 3 julio 2024 18:34

   ALACANT, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS) i l'Ajuntament d'Oriola ultimen el conveni per a les actuacions de conservació i manteniment de lleres al terme municipal del municipi alacantí. L'acord està "pròxim a subscriure's", una vegada es disposen dels crèdits pressupostaris per a la seua atenció.

   El president de la CHS, Mario Urrea, acompanyat del Comissari Adjunt, Adolfo Mérida, ha mantingut una reunió de treball amb la regidora de Medi ambient de l'Ajuntament d'Oriola, Noelia Grau, així com el Jutge del Jutjat Privatiu d'Aigües d'Oriola, José Bernabé, segons ha indicat l'organisme de conca en un comunicat.

   L'edil i el Jutge d'Aigües han abordat amb la CHS el manteniment i neteja dels marges del riu Segura al seu pas pel meandre de les Sénies del municipi d'Oriola, després d'escometre la restauració dels elements tradicionals de reg situats en esta zona del Domini Públic Hidràulic (DPH).

    Este tema, el president els ha informat que el conveni per a les actuacions de conservació i manteniment de lleres al terme municipal d'Oriola, entre la CHS i el consistori, està "pròxim a subscriure's", una vegada es disposen dels crèdits pressupostaris per a la seua atenció.

   Este acord comportarà la col·laboració entre ambdues administracions per a la conservació i manteniment de les lleres, tant en trams urbans i periurbans (de competència municipal). A més també se'ls ha informat de la realització d'un projecte per part de la CHS, d'adequació a l'entorn del meandre de les Sénies, que evite l'acumulació de sediments.

    D'altra banda, també han plantejat l'execució del projecte seleccionat per la Fundació Biodiversitat per a la recuperació de la llera i la laminació d'avingudes, al que l'ajuntament vol exercir alguna modificació.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press