VALÈNCIA, 15 May. (EUROPA PRESS) -
Cinc biblioteques municipals obriran les 24 hores del dia, inclosos els caps de setmana, des de hui i fins al pròxim 15 de juny, per a oferir espais d'estudi en diferents punts de la ciutat durant l'època d'exàmens.
L'objectiu d'este projecte pilot de l'Ajuntament, que s'ha engegat hui, "és oferir als estudiants un lloc adequat, de qualitat i favorable per a l'estudi", tal com ha explicat hui l'alcaldessa de València, María José Catalá, després de visitar la Biblioteca Azorín de Patraix, un dels cinc recintes en les quals es va a prestar, per primera vegada, este servici municipal.
L'alcaldessa ha recordat que "esta iniciativa respon a una reivindicació històrica dels estudiants i a la proposta realitzada pel Consell de la Joventut de València", i ha destacat que compta amb la col·laboració de més 720 funcionaris i funcionàries que van a cobrir tots els torns, en horari extraordinari, durant este període d'exàmens.
Este servici, que ha suposat una inversió d'uns 300.000 euros, es prestarà en dos períodes que coincidirà amb les principals convocatòries d'exàmens: del 15 de maig al 14 de juny i del 10 de desembre al 10 de gener. En este primer període, a més de la Biblioteca de Patraix obrin, dia i nit, les biblioteques Carola Reig, de Benimaclet; l'Eduard Escalante, d'Arrancapins, la de Joan de Timoneda, de Beniferri i la de Clara Santiró de Sant Marcel·lí-Camí Real.
En el cas de la Biblioteca de Patraix, que ha visitat hui l'alcaldessa, "pot tenir un gran acolliment tenint en compte que es tracta d'una de les quals té major àmbit d'influència de població de la ciutat". "És l'única biblioteca municipal en tot el districte", ha destacat.