Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 23 Oct. (EUROPA PRESS) -
El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, ha emplaçat a Maribel Vilaplana --la periodista que va menjar amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, el dia de la dana-- a aclarir davant de la justícia "què feia Mazón mentre morien 229 persones per la seua negligència". A més, ha insistit que el cap del Consell ha de comparèixer en esta causa i ha cridat a sumar-se a la manifestació d'este dissabte per a exigir la dimissió de Mazón.
Així ho ha reclamat després que l'Audiència Provincial de Valencia haja ordenat que Vilaplana declare com a testimoni en la causa de la dana, en considerar que "el seu testimoni oferir informació que només ella, el president de la Generalitat i els seus interlocutors podrien conèixer" sobre el succeït el passat 29 d'octubre.
"Sempre ho hem dit: per moltes mentides que es diguen, al final la veritat acabarà eixint. I este testimoni és molt important perquè podrà explicar què feia Mazón mentre morien 229 persones per la seua negligència", ha manifestat Baldoví en declaracions remeses als mitjans.
S'ha preguntat "fins a quina hora va durar esta sobretaula eterna", "amb qui va parlar" Mazón, "de què va parlar" i "per què no va anar directament al Cecopi", on el cap del Consell va arribar a les 20.28 hores d'este dia d'acord a la seua versió.
En qualsevol cas, Baldoví ha subratllat que "el que és una vergonya és que, un any després, encara no sapiem tot el que va passar". Per això ha tornat a urgir a Mazón a comparèixer davant de la justícia i ha fet una crida a "eixir al carrer este dissabte i participar en les manifestacions per a exigir la seua dimissió".