Compromís preguntarà a Marlaska en el Congrés sobre les agressions a periodistes davant de la "passivitat" de la Policia

Centenars de persones durant una concentració en solidaritat amb Ceuta, a 2 de setembre del 2026, a Madrid (Espanya).
Gabriel Luengas - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 4 septiembre 2026 12:34

   MADRID, 4 Sep. (EUROPA PRESS) -

   Compromís aprofitarà la sessió de control al Govern del pròxim dimecres en el Congrés per a preguntar al ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, per les agressions a periodistes davant de la "passivitat" de la Policia Nacional.

   Així ho ha anunciat el diputat de Compromís adscrit a Sumar, Alberto Ibáñez, en una publicació en X, recollida per Europa Press, en la qual ha assegurat que "assenyalar, perseguir i agredir a periodistes de RTVE i altres mitjans forma part de l'estratègia feixista".

   La Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya (FAPE) ha mostrat la seua "més rotund rebuig als insults i agressions" patides este dimecres per professionals de RTVE en les concentracions sobre Ceuta. "Ens solidaritzem amb ells. Demandem més seguretat perquè els i les periodistes puguen informar", ha reclamat a través de les seues xarxes socials.

   També el president de RTVE, José Pablo López, advertia que estes agressions "no són casos aïllats" i que "porten més d'un mes suportant insults i agressions cada vegada" que els seus periodistes i reporters ixen a informar.

   "Encara que alguns creuen que és un joc divertit, l'assenyalament polític i mediàtic contra els professionals de RTVE té conseqüències en el carrer. Agredir als informadors és dinamitar la democràcia", afirmava el responsable de la Corporació pública.

   Si escau, Alberto Ibáñez ha avançat que el dimecres Compromís preguntarà a Marlaska perquè la Policia "no garantix la seguretat dels professionals ni el dret a la informació de la ciutadania".

   El portaveu adjunt de Sumar en la Cambra baixa dirigirà una pregunta oral al ministre de l'Interior: "Quina conseqüència té en democràcia que s'agredisca i impossibilite que periodistes puguen informar davant de la passivitat de la Policia Nacional?".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press