Joaquín Reina - Europa Press - Archivo
ALACANT, 20 Jul. (EUROPA PRESS) -
La Comunitat Valenciana ha registrat una ocupació hotelera del 86,8 per cent en la primera quinzena de juliol, quatre desenes més que en el mateix període del 2025 (86,4%), segons ha informat este dilluns en un comunicat la patronal turística Hosbec.
Benidorm torna a ser la destinació amb major ocupació de la Comunitat, amb un 89,4%, dada pràcticament idèntica al del 2025, encara que és la província de Valencia amb la "forta estirada" de Gandia la que marca la millor dada, amb un 90,8%, ha indicat l'agrupació empresarial.
Les reserves 'on the books', les ja confirmades en els sistemes, per a la segona quinzena de juliol se situen en el 82,9%, mig punt per baix de la dada del 2025 (83,4%), "un marge que previsiblement s'anirà tancant amb les reserves d'última hora i que tornarà a confirmar este lleuger i suau creixement anunciat", ha assenyalat Hosbec.
COSTA BLANCA
La Costa Blanca manté un "elevat nivell d'activitat" en l'arrencada de juliol, encara que modera lleugerament els seus registres respecte a l'"extraordinari" comportament del passat estiu. L'ocupació hotelera aconseguix el 81,8%, amb prou faenes 1,3 punts per baix de la primera quinzena del 2025 (83,1%), confirmant "la fortalesa d'una destinació que seguix sustentant-se en l'equilibri entre la demanda nacional i internacional".
Els turistes espanyols representen el 56,4% de les estades, mentre que el mercat britànic continua sent el principal emissor estranger amb un 12,7%, seguit per Noruega (3,8%), Bèlgica i Països Baixos (tots dos amb un 3,1%).
Els hotels de quatre estels tornen a liderar l'ocupació amb un 88,4%, mentre que la previsió per a la segona quinzena de juliol ja aconseguix el 77,6%, "amb marge per a seguir creixent gràcies a les reserves d'última hora".
Dins d'este escenari, Alacant Sud millora "de forma notable" el seu comportament respecte al passat any i aconseguix una ocupació del 74,2%, més de quatre punts per sobre del 70% registrat el 2025.
El mercat nacional guanya protagonisme i representa ja el 59% de la demanda, enfront del 50,4% de l'any anterior, mentre que Regne Unit es manté com a principal mercat internacional amb un 12,2%. Completen el mapa de nacionalitats França i Noruega (2,9% cadascuna), Bèlgica (2,4%), Irlanda i la República Txeca (2,2%), la qual cosa representa una demanda exterior "diversificada".
Les reserves per a la segona quinzena de juliol se situen actualment en el 70%, una xifra que anticipa "una evolució positiva conforme s'acoste el bec de la temporada estival", segons el parer de Hosbec.