El Congrés debat hui una iniciativa del PSOE per a evitar adjudicacions a dit de vivendes protegides

Pretén reforçar mecanismes de control enfront de presumptes "corrupteles" com les d'Alacant, Màlaga o Logronyo

Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 19 mayo 2026 10:58

   MADRID, 19 May. (EUROPA PRESS) -

   El Ple del Congrés debatrà este dimarts una iniciativa del PSOE que demana reforçar els mecanismes de control, transparència i supervisió en l'adjudicació d'habitatge protegit i blindar el seu caràcter permanent per a evitar corrupteles en estos processos com presumptament ha ocorregut en governs municipals del PP com Alacant, Màlaga, Alzira o Logronyo.

   Es tracta d'una proposició no de llei en la qual els socialistes denuncien que els episodis ocorreguts en estos governs municipals "erosionen la confiança ciutadana". Per això, la proposta insta al fet que l'adjudicació de vivendes protegides seguisca un procediment "clar i objectiu".

   El PSOE vol que en estos processos s'assegure la transparència, amb subjecció a criteris que garantisquen la pública concurrència i donen prioritat a les persones o grups de persones demandants que es troben inscrits en registres públics, tenint en compte l'ordre establit en estos registres.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press