Creu Roja atén a 63 persones per a acompanyar el "xoc" en "una de les majors tragèdies a la Comunitat"

Assistits 24 afectats en el lloc de l'incendi i 11 bombers al parc de Campanar

Hospital de campanya en els voltants de Campanar
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 23 febrero 2024 18:59

   VALNCIA, 23 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Creu Roja ha ats a un total de 63 persones durant les últimes 24 hores en els recursos sociosanitaris habilitats per l'incendi de Campanar, amb la participació d'al voltant de 40 professionals que han acompanyat el "xoc" dels afectats.

   És una de les seues actuacions "més complicades" i "una de les tragdies més grans que ha viscut la Comunitat Valenciana", segons ha traslladat el coordinador autonmic de l'entitat, Miguel Ángel Sotillos, des del lloc de comandament avanat installat en l'incendi originat aquest passat dijous a Valncia que s'ha saldat de moment amb deu morts.

   Entre les 63 persones ateses, 24 afectats han rebut assistncia en el lloc de l'incendi, altres 16 al Centre d'Atenció al Familiar (CAF) i 12 al Centre de Referncia Estatal d'Atenció Psicosocial (CREAP). A més, 11 bombers han sigut atesos en el parc de bombers de Campanar.

   Segons les dades difoses durant aquest divendres, des de l'inici de l'incendi, després d'activar el protocol de coordinació amb la Generalitat, Creu Roja ha mobilitzat nou ambulncies i equips d'emergncia per a l'atenció psicosocial, amb una mdia de 37 persones en torns de 12 hores. Cada equip psicosocial est compost per set persones entre psiclegs, treballadors socials i acompanyants, sumats a les ambulncies i als tcnics.

   "Bsicament, la qual cosa fem és acompanyar a les persones, donar suport emocional, intentar fer un primer auxili psicolgic i, sobretot, ajudar a aquestes situacions que s'estan vivint, que són un xoc, i intentar amb el major respecte possible a les persones que es veuen afectades", ha explicat el coordinador.

   Es tracta, ha remarcat, "d'un xoc molt important" en passar "d'estar en la teua casa a trobar-te amb situacions tremendes". Davant d'aix, els equips se centren a "donar aquest primer suport hum": "El que fa la Creu Roja és que algú t'acompanye. A tots quan ens ha passat alguna cosa en la nostra vida, sempre ens ha agradat tenir a algú al nostre costat".

   El "més complicat" per a aquests equips és "la incertesa", saber qu est passant, i d'altra banda, "la desgrcia, la certitud quan ha passat el més greu". "Nosaltres portem molts anys en Creu Roja i, per descomptat, ens ha impactat; realment ha sigut alguna cosa bastant greu", ha manifestat.

DE LA INCREDULITAT A "L'ACCEPTACIÓ ENTRE COMETES"

   Respecte a les fases que travessen els afectats, el coordinador ha assenyalat que encara que "cadascun és món", el primer és "el xoc, la incredulitat" i "després ve el duel, l'acceptació, entre cometes". "El que sí que hem de fer entre tots és ajudar i recolzar a aquest labor que ha de fer cada persona", ha subratllat.

    Com a consells per als familiars i reunits dels afectats, el responsable de Creu Roja ha advocat per "estar prop d'ells, intentar notar el suport i la calor humana i ajudar-los en la mesura de la possibilitat de cadascun".

   "Tots vam veure les imatges d'aquesta parella que la va rescatar el bomber, m'imagine que casos com aqueix hauran tingut molt suport psicolgic i molt important en aquest moment", ha assenyalat, per a explicar que ara afronten "situacions tremendes que caldr anar treballant". "I cadascun interioritza i després cadascun haur d'anar veient com ho processa", ha concls.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press