Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 7 Mar. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha subratllat l'"actuació proactiva" i de "prudència" d'Espanya i Europa per a "cuidar" les relacions comercials amb Estats Units, però ha assegurat que "si ens veiem davant d'una situació en la qual nostres empreses i indústries siguen tractades de manera injusta, Europa té les ferramentes per a defensar-se i per descomptat que es defensaran".
En estos termes s'ha pronunciat durant una compareixença davant dels mitjans de comunicació a València, després de mantenir una jornada de treball amb associacions empresarials per a fer seguiment de la situació després de la dana, preguntat per la decisió del president d'Estats Units, Donald Trump, de paralitzar els aranzels a Mèxic i Canadà fins al 2 d'abril.
Cuerpo ha indicat que "tant la teoria econòmica com l'evidència empírica assenyalen que les mesures arancelistas acaben sent perjudicials tant per al país que les imposa com per a aquells països que han d'enfrontar-se a elles". A més, ha destacat que "ja hi ha molts analistes assenyalant l'impacte negatiu de la incertesa entorn de tots estos anuncis".
"Des d'Europa i des d'Espanya, la qual cosa estem promovent no solament és un element de prudència quant a que no hi haja una sobrerreacció durant diferents anuncis, sinó també un element d'actuació proactiva", ha apuntat.
En este sentit, ha incidit que s'ha de "intentar arribar a acords amb la nova administració americana" perquè la relació comercial entre la Unió Europea i Estats Units és la "més important del món i cal cuidar-la".
No obstant això, ha advertit: "Som conscients que no hem de ser ingenus" i ha assegurat que s'actuarà amb les ferramentes disponibles en la UE si és necessari.