La CVMC firma la seua incorporació a la FORTA

La CVMC ja es membre de ple dret de la FORTA
CVMC
Publicado 25/1/2018 14:06:15CET

VALÈNCIA, 25 Ene. (EUROPA PRESS) -

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha firmat aquest dijous la seua incorporació a la Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmics (FORTA), entitat que reuneix els mitjans audiovisuals de 12 comunitats autònomes espanyoles, que sumen més de 40 milions d'usuaris potencials. El Consell Rector de la Corporació va acordar la incorporació a la FORTA el 17 de novembre de 2016.

FORTA oferirà els seus serveis de gestió d'informatius i transmissions, d'intercanvi de programes amb la resta d'ens autonòmics, a més de la seua capacitat de negociació per a l'adquisició de programes i drets d'emissió, la venda de continguts de titularitat compartida i espais publicitaris, així com la formalització de convenis amb les entitats de gestió col·lectiva de drets d'autor, entre d'altres.

La firma del protocol, en el Centre de Producció de Programes de Burjassot (València), l'han rubricat aquest dijous el president de la FORTA, Jesús López Cabezas, i el president del Consell Rector de la CVMC, Enrique Soriano, segons han informat en sengles comunicats. A l'acte ha assistit també la directora general d'À Punt Mèdia, Empar Marco i alguns membres de l'organisme.

Soriano ha destacat després de la firma que la integració a la FORTA "suposa un pas avant important per a la recuperació dels mitjans de comunicació públics valencians. Ens incorporem a una entitat que, en el seu moment, els propis mitjans públics valencians van contribuir a crear com a fundadors i que posa en valor el desenvolupament dels serveis públics audiovisuals com a impulsors de la diversitat cultural, la pluralitat i la cohesió social".

Gràcies a aquesta integració, la CVMC "podrà desenvolupar una ràdio i televisió de qualitat de forma eficient". "La pertinença a FORTA com a estructura de col·laboració ens permetrà afrontar millor el repte que suposa el naixement d'uns nous mitjans públics de comunicació. L'entorn digital actual, amb uns models de consum canviants, pot ser abordat d'una forma més eficaç des del coneixement conjunt de les experiències dels diferents ens públics de les comunitats autònomes", ha afegit Soriano.

ESTABLIR "SINERGIES"

Així mateix, ha precisat que la coordinació entre ells "permet establir sinergies per a acarar problemes comuns amb una major fortalesa i competitivitat, sense que açò limite la independència de cadascun dels seus membres".

Per la seua banda, López Cabezas ha mostrat la "satisfacció" de tots els professionals i defensors dels mitjans públics audiovisuals "pel naixement d'un nou operador autonòmic i la seua adhesió a FORTA".

"La incorporació d'un nou ens públic a FORTA vé a reforçar el model de servei públic autonòmic del nostre país, i amplia a més persones l'accés a continguts audiovisuals propers a la seua realitat. Unides en la seua diversitat, les ràdios i televisions que fan FORTA col·laboren per a fer realitat el compromís comú amb la informació, amb el dia a dia dels seus ciutadans i amb la promoció de la llengua i la cultura dels seus territoris", ha dit.

colaboracio