'Després de tu' estrena la seua segona temporada en À Punt per a oferir "un antídot d'humor al dolor quotidià"

Les televisions públiques valenciana i catalana aposten per una estructura de producció "molt consolidada que perdure en el temps"

La televisió d' Punt Presenta La Segona Temporada De La seua Comdia 'Després De Tu'
MIGUEL LORENZO
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 19 abril 2023 13:50

   VALNCIA, 19 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'exitosa comdia 'Després de tu' torna a les nits dels diumenges a la televisió d' Punt a partir del prxim 23 d'abril a les 22.00 hores amb l'estrena de la seua segona temporada. La ficció aposta per proporcionar als espectadors "un antídot d'humor al dolor quotidi".

   'Després de tu' és una coproducció d' Punt i Tv3 en associació amb Albena Produccions que en la primera temporada va aconseguir "un gran xit d'audincia i seguiment". Debutava amb un 8,7 per cent de quota de pantalla i 164.000 espectadors i, al capítol final, arribava al 9,8% de share i prop de 200.000 espectadors d'audincia acumulada. Així, s'acomiadava amb prop del 92% de fidelitat i es troba entre els tres primers llocs del ránking de les emissions més vistes del 2022, sent el primer producte televisiu no informatiu més seguit.

   La segona temporada té 22 nous capítols de 25 minuts cadascun i es podr gaudir d'una doble entrega cada diumenge nit. La presentació conjunta de la temporada i preestrena del

   primer capítol s'ha celebrat hui dimecres a l'Edifici Rialto-Filmoteca de Valncia i ha comptat amb la presncia dels actors, actrius, directors i productors de la srie. També han assistit el director general d' Punt, Alfred Costa; el cap de Ficció i Cinema de Tv3, Oriol Sala-Patau, i el director de Continguts i Programació d' Punt, Csar Martí.

   Alfred Costa ha posat en manifest la "gran" aposta d' Punt per la ficció amb segell valenci. "Espremem el nostre pressupost per a oferir una srie de tira diria en 'L'Alqueria Blanca', i ara també amb una nova temporada de 'Després de la teua', dos productes de qualitat que reforcen el nostre sector audiovisual i mantenen el talent en el territori", ha apuntat.

   Per la seua banda, Oriol Sala-Patau ha destacat el camí iniciat per les dos cadenes públiques -- Punt i Tv3-- i l'objectiu que persegueixen. "Els fonaments de la collaboració estable entre les televisions públiques dels territoris de parla catalana ja estan posats, amb exemples com 'La mort de Guillem', 'Després de tu', 'Mpies' o 'Sicília sense morts'. Ara estem en una segona fase, en qu estem alant l'edifici, que volem que siga atractiu i amb una estructura molt consolidada perqu perdure en el temps", ha assenyalat.

   En aquesta línia, ha confessat que fer ficció en catal és "molt complicat" per que s'ha fet una aposta per a fer productes de "qualitat i competitius". "M'encantaria que tinguem continutat i treballem conjuntament en molts més projectes perqu és importantíssim per a poder avanar", ha subratllat.

   Carles Alberola, productor de la srie i director juntament amb Chon González, ha desvetlat la línia de les noves trames que demostren que la vida pot ser drama i comdia al mateix temps. "La segona temporada parla del difícil que és acceptar la prdua de la persona que més estimem i que cal aprendre a deixar marxar a aquells que ja no estan al nostre costat", ha afirmat.

   "Sobre aix hem intentat edificar la histria perqu eixe sentiment puga fer que la gent se senta identificat, perqu quan el dolor és compartit dol menys i l'humor és el millor antídot davant el dolor quotidi", ha subratllat.

   En aquest sentit, González ha explicat que en aquesta nova temporada s'explora com eixe amor que sentim per una persona pot també convertir-se en alguna cosa "txic i lesiva" per a nosaltres. "Tot esclata en el moment en el qual les visions de Pau deixen d'estar presents en la seua vida privada i passen al públic, deixant veure els seus problemes psicolgics", ha detallat.

LA VIDA DE LA FAMÍLIA LLOPIS, DRAMA I COMDIA

   En la primera temporada Pau, interpretat pel conegut actor Sergio Caballero, intentava dibuixar la seua vida sense Raquel (l'actriu Vernica Andrés), la seua esposa morta i a qui ell segueix veient. En els nous capítols, les visions de Pau s'han convertit en un problema que acaba amb el seu ingrés en un psiquitric i les situacions cmiques derivades de la contradicció de voler oblidar i al mateix temps aferrar-se al fantasma de la seua dona que ho acompanya. Tot, contat amb "respecte, tendresa i humor", com ha explicat el protagonista.

   La relació de Pau amb la seua mare, Encarna (l'actriu Amparo Moreno) pujar d'intensitat en aquesta nova temporada. Conviure no ser una bona idea per mostrar una part "tendrament humana" de la relació mare-fill.

   El seu fill scar (Roberto Hoyo) i la seua filla (Carla Pascual) van creixent de manera exponencial i Pau és incapa de controlar cada moviment desbaratat, rebel i descarat dels dos adolescents. L'elenc artístic es completa amb l'actor Carles Sanjaime, que

   interpreta a Artur, l'amic-editor de Pau.

   La nova temporada s'ha rodat en exteriors a Burjassot, Paterna, Manises, Valncia, Benimmet, Riba-roja de Túria i l'Hospital de la Malva-rosa.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià