Detingut un fugitiu reclamat per Bielorússia acusat de frau contra l'administració

Archivo - Arxiu- Cotxes de la Policia Nacional
POLICÍA NACIONAL - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 22 mayo 2026 11:11

   ALACANT, 22 May. (EUROPA PRESS) -

   La Policia Nacional ha detingut al Pilar de la Foradada a un home de 52 anys sobre el qual pesava una ordre internacional de detenció per a extradició, dictada per les autoritats de Bielorússia, acusat de delictes de frau contra l'administració pública i pels quals s'enfronta a una pena màxima de set anys de presó.

   El país reclamante va dictar este ordre, que va ser posada en coneixement del cos policial espanyol després de tenir sospites que el fugitiu podria haver triat la província alacantina para, pel que sembla, amagar-se de la justícia del seu país.

   Per este motiu, els investigadors van iniciar les perquisicions d'esbrinament i no van tardar a localitzar-ho en la localitat alacantina del Pilar de la Foradada. Després d'un dispositiu policial, va ser detingut, ha detallat la Policia en un comunicat.

   Els suposats fets que van motivar la seua detenció presumptament van ocórrer entre 2016 i 2022. Pel que sembla, el reclamat va vendre intencionadament guanyat a preus inferiors al mercat a empreses russes, que posteriorment ho revenien al seu valor real, la qual cosa va distorsionar els resultats econòmics de diverses entitats i va reduir la base imposable de l'impost sobre beneficis a Bielorússia entre els anys 2017 i 2021. Com a conseqüència, es van deixar de calcular i pagar impostos, amb un perjudici total de 905.297,5 rubles bielorssos. Per això, s'enfronta a una pena màxima de set anys de presó.

   El detingut va ser posat a la disposició del Jutjat Central d'Instrucció de l'Audiència Nacional (AN), òrgan encarregat de realitzar els tràmits per a la seua posterior extradició.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press