CASTELLÓ, 13 Jun. (EUROPA PRESS) - -
Agents de la Policia Nacional han detingut a Tarragona a un home de 41 anys com a presumpte autor de set robatoris en habitatges, sis d'ells perpetrats a la ciutat de València i un a Castelló, entre febrer i maig d'enguany, segons ha informat este cos de seguretat en un comunicat.
Les investigacions, dutes a terme pel grup de robatoris de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, amb la col·laboració de Policia Judicial de Tarragona, es van iniciar el passat mes de febrer, després de tenir coneixement de diversos robatoris a l'interior de domicilis a la capital del Turia.
En tots ells s'emprava per a franquejar la porta d'accés als habitatges el mètode conegut com impresioning, que consistix en l'ús d'útils molt específics que permeten realitzar 'in situ' una còpia de la clau legítima, aconseguint així obrir panys sense danyar-les.
En altres ocasions, també es forçaven els barrets forts de les portes. Després d'accedir als domicilis, l'ara detingut, junt amb altres suposats autors, sostreia dels interiors diners en efectiu i joies. Es dona la circumstància que en el robatori perpetrat a Castelló fins i tot van arrancar una caixa forta de la paret i van emprar un carret per a traslladar-la fins a un vehicle, amb el qual van fugir del lloc.
Les indagacions dels agents van permetre identificar a un dels sospitosos i van situar el seu domicili a Tarragona, de tal forma que van corroborar així la gran itinerància delictiva dels autors, que es traslladaven llargues distàncies des d'esta província catalana per a cometre els robatoris a Valencia i Castelló.
Els investigadors van localitzar a Tarragona al sospitós, al que van detenir com a presumpte autor de set robatoris amb força. A més, van registrar el seu habitatge, on van trobar i van intervenir 4.300 euros, joies sostretes, un turisme d'alta gamma i el vehicle emprat en el robatori comès a Castelló, així com útils de serralleria emprats habitualment per a cometre robatoris amb força.
L'arrestat ha passat a disposició judicial i s'ha decretat el seu ingrés a la presó. Es continuen les investigacions per al total esclariment dels fets.