L'Ibex 35 puja un 0,7% en l'obertura i s'acosta als 17.800 punts, amb el petroli en 105 dòlars

Archivo - Arxiu - Interior del Palau de la Borsa de Madrid, a 20 de març del 2026, a Madrid (Espanya).
Ricardo Rubio - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 14 mayo 2026 12:14

   MADRID, 14 May. (EUROPA PRESS) -

   L'Ibex 35 ha iniciat la sessió borsària d'este dijous amb una pujada del 0,69%, la qual cosa li ha portat a situar-se en els 17.777,6 punts, en una obertura influïda de nou pels reusltados empresarials i els preus del petroli Brent, que estan caent a 105 dòlars el barril.

   El preu del petroli Brent, de referència a Europa, cotitzava sobre els 105,4 dòlars en l'obertura de les Borses europees, després de decréixer un 0,2%, mentre que el barril de cru West Texas Intermediate (WTI), de referència a EUA, es negociava sobre els 100,6 dòlars després de retrocedir un 0,5%.

   En el plànol 'macro', l'Institut Nacional d'Estadística ha confirmat que l'Índex de Preus de Consum (IPC) va retallar dues desenes la seua taxa interanual a l'abril, fins al 3,2%, gràcies al menor cost de l'electricitat i malgrat la pujada dels carburants derivada del conflicte a Orient Pròxim.

   En el plànol empresarial, abans de l'obertura de les Borsas, Telefónica ha informat que ha reduït un 68,4% les seues pèrdues netes atribuïdes en el primer trimestre d'enguany, fins a 411 milions d'euros, enfront dels 'nombres rojos' d'1.304 milions que es va anotar en el mateix període del 2025, després de desinvertir a Llatinoamèrica, i ha confirmat les seues previsions per al 2026.

   Del seu costat, Telefónica Espanya va registrar uns ingressos de 3.233 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, la qual cosa suposa un increment del 2% respecte al mateix tram del 2025, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat va aconseguir els 1.150 milions, un 1,3% més.

   Per la seua banda, Ezentis ha indicat que va obtenir uns ingressos de 10 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, xifra un 121% superior a la del mateix període del 2025, la qual cosa suposa més del doble que els 4,5 milions de l'any passat.

   Així mateix, Zara, el vaixell almirall del Grup Inditex, s'ha convertit en la marca de moda més valuosa del món el 2026 després de superar a la signatura de marca esportiva Nike, segons l'última edició del rànquing Kantar BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

   En l'arrencada de la sessió i entre els valors amb majors ascensos, destacava Telefónica, amb una pujada del 5,2%, per davant de Merlin (+2,1%) i IAG (+1,3%). En el costat contrari, Repsol retrocedia un 0,3% i Arcelormittal, un 0,2%.

   La resta de les principals Borsas del Vell Continent començava la sessió de hui amb signe positiu, ja que Frankfurt creixia un 1,2%, Londres un 0,1%, Milà un 0,6% i París un 0,5%.

   Mentre, en el mercat de divises, l'euro s'alçava enfront del dòlar fins a intercanviar-se per 1,1719 'bitllets verds', mentre que l'interès exigit al bo espanyol a deu anys descendia fins al 3,499%.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press