VALÈNCIA, 19 Jun. (EUROPA PRESS) -
El professorat d'Español de l'Escola Oficial d'Idiomes de València-Saïdia lamenta que la reducció de grups d'Español per a Estrangers prevista per al pròxim curs acadèmic 2024-2025 --de 23 a 15 unitats-- farà que l'alumnat que puga accedir siga "mínim" malgrat que existix "necessitat d'una major oferta".
El col·lectiu de docents del centre assenyala --"a títol personal", puntualitzen en un comunicat-- que divendres que ve, 21 de juny, a les 10.00 hores, tindrà lloc el Test de Classificació d'Español com a Llengua Estrangera en l'Escola Oficial d'Idiomes de València-Saïdia, amb 290 inscrits, "una xifra que podria haver sigut encara major, ja que moltes persones van mostrar el seu interès per realitzar-ho després de finalitzat el termini d'inscripció".
"En cursos anteriors --prosseguixen-- el nombre d'interessats que han pogut matricular-se per mitjà del Test de Classificació era ja molt reduït, atès que l'alumnat de nou ingrés està subjecte a la disponibilitat de places, una vegada matriculat l'alumnat oficial que desitja continuar amb els seus estudis".
Però subratllen que per al pròxim curs acadèmic 2024-2025, "posat que l'oferta de grups curriculars d'Español s'ha vist reduïda de 23 a 15 unitats, es preveu que el percentatge d'alumnat que puga accedir als estudis d'Español a través del Test de Classificació serà mínim".
I recalquen: "Les dades constaten la gran demanda de l'idioma i la necessitat d'una major oferta de grups d'Español com a Llengua Estrangera a la ciutat de València".