El documental que segueix la "desconeguda aventura" argentina de Blasco Ibáñez es presenta al públic

Archivo - Arxiu - Cartell del documental 'Blasco Ibáñez, el gaucho'
REMITIDO JUAN PABLO PALLADINO - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 15 mayo 2024 16:04

   VALNCIA, 15 May. (EUROPA PRESS) -

   La Casa Museu Blasco Ibáñez de Valncia acollir aquest dijous, 16 de maig, a les 18.00 hores, la primera presentació en públic d'un documental que segueix els passos de la "desconeguda aventura argentina" de l'escriptor i 60 famílies valencianes.

    L'audiovisual 'Blasco Ibáñez, el gaucho' és un treball independent que va comptar amb la collaboració de la Fundació d'estudis Vicente Blasco Ibáñez i explica la curiosa empresa colonitzadora a Argentina, la qual va canviar la vida del famós autor i de 60 famílies valencianes que es van embarcar en ella.

   El documental ha rebut diversos premis al llarg d'aquests quatre anys de recorregut. Entre ells, la pellícula dirigida per Juan Pablo Palladino Tyrrell i realitzada per la productora Moebius creativa, va ser guardonada com a Millor documental en espanyol pel festival de cinema d'autor Films Infest de Nova York el 2022. També ha rebut esments a Argentina i a Palma de Mallorca, i s'ha projectat per Punt, després que el canal valenci adquirira els drets d'emissió de dues passades.

   La projecció en la Casa Museu de la Malva-rosa és la primera presentació presencial amb públic del documental. Les entrades són lliures i han de reservar-se al telfon de l'espai cultural: 962082586.

   'Blasco Ibáñez, el gaucho' va ser rodada entre les províncies espanyola i argentina de Valncia i Corrents, registrant l'aventura migratria del famós escriptor i 60 famílies valencianes cap al país sud-americ, el 1914.

    Així, indaga en les repercussions humanes, socials, econmiques i culturals i artística de l'odissea agrícola-empresarial: un projecte colonitzador en el qual es van embarcar centenars de valencians i valencianes, els qui, amb el temps, van influir de forma determinant en el desenvolupament de les regions en les quals es van establir. De forma esbiaixada, el documental suggereix punts en comú entre tots els projectes migratoris de la histria.

   Rodat en HD entre paisatges valencians i correntinos, 'Blasco Ibáñez, el Gaucho' té una durada de 83 minuts. Per a musicalizarlo de forma coherent amb el salt alternat entre geografies valencianes i correntinas que mostra l'audiovisual, el director va emprar peces del grup de música mediterrnia Urbala Rurana i del compositor argentí resident a Madrid d'estil Chamamé (gnere recentment nomenat Patrimoni Mundial per la Unesco) Yayo Cáceres.

FONS FOTOGRFIC

   A més de testimonio de descendents de persones valencianes que van emigrar amb Blasco Ibáñez i d'especialistes en la trajectria de l'escriptor valenci, el documental es va realitzar grcies a la collaboració logística i a l'inestimable fons fotogrfic aportat per la Fundació Vicente Blasco Ibáñez de Valncia.

    Per a la seua realització, tant el director com les persones que van collaborar des de Valncia i des de Corrents amb la productora Moebius creativa, ho van fer de forma totalment independent i amb fons propis, sense cap ajuda econmica oficial.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press