Publicado 27/09/2021 18:46CET

Educació proposa les CCAA ampliar a cinc les modalitats de Batxillerat i incorporar assignatures noves

La ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegria, en una roda de premsa aquest 27 de setembre de 2021, en Fuentenava de Jábaga (Conca)
Lola Pineda - Europa Press

   MADRID, 27 set. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri d'Educació i Formació Professional proposarà aquest dimecres a les comunitats autònomes ampliar a cinc les modalitats de Batxillerat, en lloc de les tres que hi ha actualment, així com incorporar assignatures noves.

   Segons el document de reorganització educativa, al que ha tingut accés Europa Press, que desenvolupa la nova Llei educativa (la LOMLOE, també coneguda com a 'Llei Celaá'), el Ministeri que dirigeix Pilar Alegria proposarà les comunitats cinc modalitats de Batxillerat.

   Segons la proposta del Ministeri, que es debatrà en la Comissió General d'Educació aquest dimecres, informen a Europa Press fonts ministerials, aquestes modalitats seran el batxillerat de Ciències i Tecnologia, el d'Humanitats i Ciències Socials, dos d'Arts (un de Música i Arts Escèniques i un altre batxillerat d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny) i un batxillerat General.

   Pel que fa a les assignatures, la proposta del Ministeri passa per incloure més d'una vintena d'assignatures en tot el Batxillerat, que seran a triar entre diverses pels alumnes.

   Per exemple, en 1º de Batxillerat, a més de les matèries comunes (Educació Física, Llengua Castellana i literatura I, Filosofia, Llengua estrangera I i, si hi haguera, Llengua Cooficial i Literatura I), els estudiants hauran de triar la resta d'assignatures, que seran tres, de dos blocs.

   En la modalitat de Ciències i Tecnologia, els alumnes cursaran Matemàtiques I i les dos restants les hauran de triar d'un total de quatre que s'ofereixen, entre les quals es troba Tecnologia i Enginyeria o Biologia, Geologia i Ciències Ambientals.

   En Humanitats i Ciències Socials, els estudiants podran escollir, d'un primer bloc, Llatí I o Matemàtiques aplicades a les ciències socials I, mentre que les dos restants podran ser, des de Literatura Universal, a Grec I o Economia.

   En Arts, la modalitat de Músiques i Arts Escèniques tindrà assignatures com a Anàlisi musical I o Arts escèniques I, i triaran altres dos matèries de quatre, entre les quals es troben Cor i tècnica vocal I, Llenguatge i pràctica musical o Cultura audiovisual. En el batxillerat d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny, els alumnes hauran de cursar Dibuix Artístic I, i podran triar altres com a Cultura audiovisual o Projectes Artístics, entre unes altres.

   En el batxillerat General, Educació proposa que els estudiants hagen de cursar Matemàtiques Generals, sense possibilitat de triar una altra matèria diferent, i després podran escollir altres com a Economia, emprenedoria i activitat empresarial.

   Ja en 2º de Batxillerat, els estudiants tindran com matèries comunes Història de la Filosofia, Història d'Espanya, Llengua castellana i Literatura II, Llengua Estrangera II i, si hi hagués, Llengua Cooficial i Literatura II.

   Quant a les assignatures de cada modalitat, Educació proposa que els de Ciència i Tecnologia tinguen de nou Matemàtiques (Matemàtiques II o Matemàtiques aplicades a les ciències socials II) i després altres dos de sis, entre les quals estan Tecnologia i Enginyeria II, Física o Química.

   Les matemàtiques també podran ser cursades pels alumnes d'Humanitats i Ciències Socials, com en primer curs o bé triar Llatí II. I després hauran d'escollir altres dos matèries de cinc, entre les quals es troben Empresa i disseny de models de negoci, Geografia o Història de l'art.

   Per la seua banda, els alumnes del batxillerat artístic tindran matèries sobre Història de la música i la dansa, Literatura Dramàtica (en el de Música i Arts Escèniques) i assignatures com a Tècniques d'expressió gràfic-plàstica, Fonaments artístics, Disseny o Dibuix Tècnic aplicat a les Arts Plàstiques i al Disseny II (en la modalitat d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny).

   Quant al batxillerat general, a més de les quatre matèries comunes, cursarien una matèria sobre Ciències generals, una altra sobre Moviments culturals i artístics i una tercera que serà "matèries d'altres modalitats d'oferta en el centre".

   VALORS CÍVICS EN UN CURS I MATEMÀTIQUES EN 4º

   Pel que fa a l'Educació Secundària, el Ministeri d'Educació i FP planteja a les regions que els estudiants de 1º a 3º cursen Educació en Valors cívics i ètics en un dels cursos, i Tecnologia i Digitalització en, almenys, un curs. Com a optatives, una novetat que presenta aquesta reestructuració acadèmica és que es podrà ofereix un "treball monogràfic, projecte interdisciplinari o projecte de col·laboració amb un servei a la comunitat".

   I en 4º de l'ESO, tots els estudiants estudiarien Educació en Valors cívics i ètics (si no s'ha inclòs de 1º a 3º) i Matemàtiques (A o B), a més de la resta de matèries comunes.

   També hauran d'escollir altres tres d'un total de deu. Entre aquestes, hi ha assignatures com a Biologia i Geologia, Digitalització, Economia i emprenedoria, Expressió artística, Física i química, Formació i Orientació personal i professional, Llatí, Música, Segona Llengua Estrangera i Tecnologia.

   I com optatives, les assignatures que establisquen les Autoritats Educatives, que tindran en compte, si escau, la continuïtat de les matèries optatives oferides de 1º a 3º. Segons el document d'Educació, "aquestes matèries podran configurar-se com un treball monogràfic o un projecte de col·laboració amb un servei a la comunitat".

Contador
colaboracio