Educació proposa les CCAA ampliar a cinc les modalitats de Batxillerat i incorporar assignatures noves

La ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegria, en una roda de premsa aquest 27 de setembre de 2021, en Fuentenava de Jábaga (Conca)
Lola Pineda - Europa Press
Publicado: lunes, 27 septiembre 2021 18:46

   MADRID, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri d'Educació i Formació Professional proposar aquest dimecres a les comunitats autnomes ampliar a cinc les modalitats de Batxillerat, en lloc de les tres que hi ha actualment, així com incorporar assignatures noves.

   Segons el document de reorganització educativa, al que ha tingut accés Europa Press, que desenvolupa la nova Llei educativa (la LOMLOE, també coneguda com a 'Llei Celaá'), el Ministeri que dirigeix Pilar Alegria proposar les comunitats cinc modalitats de Batxillerat.

   Segons la proposta del Ministeri, que es debatr en la Comissió General d'Educació aquest dimecres, informen a Europa Press fonts ministerials, aquestes modalitats seran el batxillerat de Cincies i Tecnologia, el d'Humanitats i Cincies Socials, dos d'Arts (un de Música i Arts Escniques i un altre batxillerat d'Arts Plstiques, Imatge i Disseny) i un batxillerat General.

   Pel que fa a les assignatures, la proposta del Ministeri passa per incloure més d'una vintena d'assignatures en tot el Batxillerat, que seran a triar entre diverses pels alumnes.

   Per exemple, en 1 de Batxillerat, a més de les matries comunes (Educació Física, Llengua Castellana i literatura I, Filosofia, Llengua estrangera I i, si hi haguera, Llengua Cooficial i Literatura I), els estudiants hauran de triar la resta d'assignatures, que seran tres, de dos blocs.

   En la modalitat de Cincies i Tecnologia, els alumnes cursaran Matemtiques I i les dos restants les hauran de triar d'un total de quatre que s'ofereixen, entre les quals es troba Tecnologia i Enginyeria o Biologia, Geologia i Cincies Ambientals.

   En Humanitats i Cincies Socials, els estudiants podran escollir, d'un primer bloc, Llatí I o Matemtiques aplicades a les cincies socials I, mentre que les dos restants podran ser, des de Literatura Universal, a Grec I o Economia.

   En Arts, la modalitat de Músiques i Arts Escniques tindr assignatures com a Anlisi musical I o Arts escniques I, i triaran altres dos matries de quatre, entre les quals es troben Cor i tcnica vocal I, Llenguatge i prctica musical o Cultura audiovisual. En el batxillerat d'Arts Plstiques, Imatge i Disseny, els alumnes hauran de cursar Dibuix Artístic I, i podran triar altres com a Cultura audiovisual o Projectes Artístics, entre unes altres.

   En el batxillerat General, Educació proposa que els estudiants hagen de cursar Matemtiques Generals, sense possibilitat de triar una altra matria diferent, i després podran escollir altres com a Economia, emprenedoria i activitat empresarial.

   Ja en 2 de Batxillerat, els estudiants tindran com matries comunes Histria de la Filosofia, Histria d'Espanya, Llengua castellana i Literatura II, Llengua Estrangera II i, si hi hagués, Llengua Cooficial i Literatura II.

   Quant a les assignatures de cada modalitat, Educació proposa que els de Cincia i Tecnologia tinguen de nou Matemtiques (Matemtiques II o Matemtiques aplicades a les cincies socials II) i després altres dos de sis, entre les quals estan Tecnologia i Enginyeria II, Física o Química.

   Les matemtiques també podran ser cursades pels alumnes d'Humanitats i Cincies Socials, com en primer curs o bé triar Llatí II. I després hauran d'escollir altres dos matries de cinc, entre les quals es troben Empresa i disseny de models de negoci, Geografia o Histria de l'art.

   Per la seua banda, els alumnes del batxillerat artístic tindran matries sobre Histria de la música i la dansa, Literatura Dramtica (en el de Música i Arts Escniques) i assignatures com a Tcniques d'expressió grfic-plstica, Fonaments artístics, Disseny o Dibuix Tcnic aplicat a les Arts Plstiques i al Disseny II (en la modalitat d'Arts Plstiques, Imatge i Disseny).

   Quant al batxillerat general, a més de les quatre matries comunes, cursarien una matria sobre Cincies generals, una altra sobre Moviments culturals i artístics i una tercera que ser "matries d'altres modalitats d'oferta en el centre".

VALORS CÍVICS EN UN CURS I MATEMTIQUES EN 4

   Pel que fa a l'Educació Secundria, el Ministeri d'Educació i FP planteja a les regions que els estudiants de 1 a 3 cursen Educació en Valors cívics i tics en un dels cursos, i Tecnologia i Digitalització en, almenys, un curs. Com a optatives, una novetat que presenta aquesta reestructuració acadmica és que es podr ofereix un "treball monogrfic, projecte interdisciplinari o projecte de collaboració amb un servei a la comunitat".

   I en 4 de l'ESO, tots els estudiants estudiarien Educació en Valors cívics i tics (si no s'ha incls de 1 a 3) i Matemtiques (A o B), a més de la resta de matries comunes.

   També hauran d'escollir altres tres d'un total de deu. Entre aquestes, hi ha assignatures com a Biologia i Geologia, Digitalització, Economia i emprenedoria, Expressió artística, Física i química, Formació i Orientació personal i professional, Llatí, Música, Segona Llengua Estrangera i Tecnologia.

   I com optatives, les assignatures que establisquen les Autoritats Educatives, que tindran en compte, si escau, la continutat de les matries optatives oferides de 1 a 3. Segons el document d'Educació, "aquestes matries podran configurar-se com un treball monogrfic o un projecte de collaboració amb un servei a la comunitat".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià