Els bombers atenen 12 servicis a Castelló, sobretot buidatges d'aigua i rescat de vehicles

Imatge d'una actuació dels bombers a Castelló
CONSORCIO DE BOMBEROS DE CASTELLÓN
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 4 marzo 2025 12:15

   CASTELLÓ, 4 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Efectius del Consorci de Bombers de Castelló van assistir durant el dilluns un total de 12 servicis pel temporal de pluges, especialment buidatges d'aigua en la zona d'Els Ibarsos i la Serra d'en Galceran i el rescat de diversos vehicles atrapats per aigua en la CV-10 a Sant Mateu.

    Així mateix, els bombers van haver de traslladar a dos menors des de l'autobús escolar fins als seus domicilis a Serra d'Engarcerán, ja que el vehicle no podia continuar.

   Junt amb açò, durant tota la jornada, dotacions de bombers i unitats de bombers forestals van estar vigilant els estats de lleres i barrancs, segons ha informat el Consorci en un comunicat.

   Des del Consorci de Bombers de Castelló es recorda a la ciutadania que extreme les precaucions, que evite circular per zones inundables i mai tracten de creuar lleres de rius i barrancs.

   Segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, les precipitacions més importants a la província de Castellon es van registrar a la conca del Millars. Destaquen els 194 litres per metre quadrat acumulats a Atzeneta del Maestrat i els 177,2 a Vall d'Alba.

   D'acord amb l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), moltes localitats del prelitoral i l'interior nord de la província van registrar més de 100 l/m2 i algunes més de 200. De fet, en alguns termes municipals no plovia tant en un dia des d'octubre del 2000. En este cas, destaca els 250 l/m2 registrats en el mesurament del Mas del Tonto, a les Coves de Vinromà.

   Com a conseqüència de les pluges, el Consorci de Bombers de Castelló ha informat que ha caigut una xarxa mòbil en la meitat nord de la província, encara que no ha tingut servicis relacionats amb l'episodi, tal com ha apuntat l'112CV.

   Segons Aemet, les pluges es van registrar en tot el territori de la Comunitat Valenciana en un moment o un altre, van ser persistents en zones d'interior i serres prelitorals de Valencia i Castelló, localment d'intensitat forta o molt forta.

   Així mateix, ha assenyalat que la nit ha sigut meteorològicament tranquil·la i el dia ha començat amb el cel cobert, pluges disperses a la província de Valencia, que són més intensan i generalitzades en zones centrals d'esta última, amb intensitat feble moderada.

   No obstant això, les precipitacions van a anar evolucionant a partir de migdia. Els pitjors dies del temporal seran el dimecres i el dijous, quan es generalitzaran les precipitacions i, a més de persistents, pot haver-hi tempestes de moviment lent.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press