FGV recupera la circulació fins a València Sud de les Línies 1, 2 i 7 i les freqüències habituals de Metrovalencia

FGV recupera la circulació fins a València Sud de les Línies 1, 2 i 7 i les freqüències habituals de Metrovalencia
FGV
Publicado: martes, 18 febrero 2025 12:53

   VALÈNCIA, 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha recuperat la circulació de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia fins a València Sud, al mateix temps que establix les freqüències habituals en el conjunt de tota la xarxa.

   Esta modificació comporta, al mateix temps, la reorganització dels servicis d'autobús alternatiu a la xarxa de metro, de manera que s'establixen tres nous bescanviadors intermodals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

   Els autobusos llançadora de Picanya i Paiporta arriben fins a l'aparcament de València Sud, de manera que els viatgers accedixen al metro, a través d'una plataforma accessible, amb els elements propis d'una estació, com a línia de validació, megafonia, intèrfons, màquines d'autovenda de títols o teleindicadors.

   La resta dels servicis d'autobús alternatius al servici de metro, engegats per la Generalitat, es reorganitzen també de manera que els procedents de Torrent enllacen amb l'estació de Safranar de Metrovalencia i els de Picassent i la comarca de la Ribera arriben a l'avinguda de Giorgeta de València, en un punt pròxim a l'estació de Jesús.

   Amb la incorporació al servici de València Sud, Metrovalencia compta amb 127 estacions i parades operatives, a l'espera d'incorporar les 20 del tram Paiporta-Castelló.

   Al mateix temps que es reinicien les circulacions des de València Sud, FGV seguirà treballant en els pròxims dies a millorar les condicions del servici, inclòs el pàrquing de vehicles privats, al que se li van a incrementar el nombre de places de manera progressiva.

   La recuperació de la freqüència de pas habitual permet augmentar en un poc més d'un 25% els servicis de metro que s'ha prestat fins hui i que es porten aplicant des del passat 3 de desembre. En estos nous horaris encara no es contempla la possibilitat de prestar servici nocturn els caps de setmana i seguix prohibit l'accés de patinets elèctrics i bicicletes.

PROCÉS DE RECONSTRUCCIÓ

   La incorporació al servici de part de València Sud ha sigut possible gràcies a les obres de reconstrucció que es porten cap en estes instal·lacions i que han permès condicionar una estació provisional, a l'espera de completar els treballs del nou Lloc de Comandament, oficines, tallers, edificis annexos i vies auxiliars, arrasats per l'aigua.

   Al seu torn, després de l'obertura d'esta estació, FGV continua treballant en el tram Paiporta-Castelló, amb greus destrosses que estan en fase de reparació i construcció, amb l'objectiu d'estar en condicions d'entrar en servici de nou abans de l'estiu d'enguany.

   Fins al moment FGV ha adjudicat un total de 38 contractes d'emergència per valor de 113 milions d'euros, IVA inclòs, amb la finalitat de reconstruir les instal·lacions i infraestructures danyades per les inundacions.