Frisby Espanya presenta recurs d'apel·lació contra la marca colombiana en l'Audiència Provincial d'Alacant

Archivo - Arxiu - Logo de Frisby.
FRISBY. - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 6 febrero 2026 18:03

    MADRID, 6 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La cadena de restaurants Frisby Espanya ha presentat un recurs d'apel·lació davant de l'Audiència Provincial d'Alacant contra la firma colombiana de mateix nom davant de la decisió del Jutjat del Mercantil d'esta ciutat que li va obligar al novembre a suspendre l'ús de la seua marca mentre es resolia el litigi entre ambdues companyies per usurpació de la seua imatge i personatge corporatius.

   "L'empresa confia a obtenir una resolució ràpida per part de la jurisdicció d'apel·lació que li permeta obtenir l'autorització definitiva d'obertura i, finalment, iniciar les seues operacions comercials, tal com estava previst des de fa diversos mesos", va informar la companyia en un comunicat.

   En paral·lel, Frisby Espanya ha presentat davant del Jutjat del Mercantil d'Alacant una demanda reconvencional d'abast excepcional, mitjançant el qual ha sol·licitat "la restitució íntegra del benefici indegut obtingut" per l'empresa colombiana com a conseqüència directa de la mediatització del conflicte.

   Amb la finalitat de determinar amb exactitud dit benefici, la firma espanyola ha sol·licitat a l'òrgan judicial espanyol "l'adopció de mesures de prova exhaustives", entre les quals s'inclou "una expertesa comptable i patrimonial integral" de l'entitat colombiana, per a obtenir la seua condemna al pagament de la totalitat dels beneficis operatius i patrimonials excepcionals i indeguts generats entre maig i desembre del 2025.

   En este mateix òrgan judicial, Frisby Espanya ha presentat les seues al·legacions de fons amb l'objectiu de demostrar "la inexistència de qualsevol infracció marcaria o acte de competència deslleial", així com "l'absència de notorietat de la marca al·legada en el territori de la Unió Europea".

   Frisby Espanya ha recordat que també ha presentat les seues conclusions definitives tant davant de l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (Euipo) i l'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM).

   La firma espera que, després d'este pas, es cancel·len les marques en els registres europeus per a finalitzar el procediment administratiu i privar de substància jurídica" a les accions judicials actualment dirigides contra ella.

   "Frisby Espanya constata que l'intent de privar-la de la marca denominativa 'Frisby' a Europa està condemnat al fracàs", assenyala l'empresa, i agrega que el nou dipòsit marcat realitzat per l'empresa colombiana "ha sigut objecte d'oposició per part de tres empreses independents, completament alienes al present litigi".

   Malgrat els litis oberts, la companyia espanyola ha subratllat que disposa d'un pla de creixement "plenament estructurat i quantificat", l'execució del qual ja ha començat, amb un programa inicial que contempla l'obertura de dotze restaurants a Espanya.

   El conflicte judicial entre ambdues companyies va començar al maig del 2025, quan un grup d'empresaris espanyols liderats pel belga Charles Dupont va sol·licitar el registre de la marca Frisby per a operar a Espanya i en la Unió Europea.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià