VALÈNCIA, 16 May. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha actualitzat el projecte de construcció de la ronda oest de Vilamarxant amb l'objectiu d'engegar les obres d'una infraestructura que busca solucionar la problemàtica urbana, de seguretat vial i funcionalitat que genera l'actual travessia de la CV-50 pel casc urbà del municipi.
El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat Vilamarxant junt amb l'alcalde de la localitat, Héctor Troyano, per a presentar el projecte que es troba ja finalitzat per a la seua licitació i posterior execució de la primera fase, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Martínez Mus ha explicat que el projecte requerix una inversió de 23 milions d'euros, "una xifra molt superior als 12 milions pressupostats en l'anterior legislatura", la qual cosa ha fet necessari "redissenyar i adaptar" el projecte per a fer-ho "viable". El conseller ha subratllat que es tracta de "una actuació ambiciosa i llargament reivindicada per Vilamarxant", i ha assegurat que aquest Consell "la farà realitat".
Per la seua banda, l'alcalde de Vilamarxant ha celebrat la notícia per les "immenses implicacions" que aquest projecte té per al municipi. "El benestar del nostre veïnat i el futur del nostre poble depèn de la construcció d'esta ronda. Hui, gràcies al compromís i la determinació de la Conselleria d'Infraestructures, ja estem més prop de fer realitat esta reivindicació històrica de Vilamarxant", ha apuntat.
Actualment, el municipi ho travessen dos vies amb un alt volum de trànsit: la carretera CV-50, pertanyent a la xarxa bàsica autonòmica, i la CV-370, gestionada per la Diputació de València. Ambdues discorren pel casc urbà i es creuen en una intersecció regulada per semàfors, la qual cosa genera importants problemes de congestió, seguretat vial i afeccions mediambientals per contaminació acústica i atmosfèrica.
VEHICLES I CAMIONS
La CV-50 suporta una intensitat mitjana de més d'11.600 vehicles al dia, inclosos prop de 350 camions. Esta via creua el nucli urbà de sud a nord, travessant sòls urbans, industrials, residencials i no urbanitzables, en un traçat d'un sol carril per sentit. Per la seua banda, la CV-370 creua el municipi d'est a oest i presenta característiques similars.
Davant d'esta situació, resulta prioritari abordar una solució que permeta resoldre "de forma definitiva" els problemes derivats de l'actual traçat de la travessia de la CV-50 al seu pas per Vilamarxant. Per a això, la Generalitat engegarà com a fase inicial del projecte una ronda al nord de la població entre les carreteres CV-370 i CV-50.
Este nou traçat explicarà d'un tram prioritari amb dos carrils per sentit, vorals exteriors i interiors, una mitjana enjardinada i un carril ciclopeatonal protegit per un separador vegetal. La velocitat serà de 60 km/h en l'eix principal i 40 km/h en els brancs de les interseccions.
En un altre tram es comptarà amb un carril per sentit, vorals, una via de servei de sis metres d'ample per a accessos a propietats i un carril ciclopeatonal segregat de 3,5 metres. Així mateix, l'actuació inclou la construcció de diferents rotondes que connectaran amb les principals vies i camins de la zona.
A més, es preveu l'execució de camins de servici bidireccionals, la instal·lació de sistemes de drenatge, la il·luminació de glorietes i accessos, i la senyalització completa de la via. Es reposaran els serveis i tancaments afectats i s'adoptaran mesures d'integració paisatgística i protecció ambiental.