VALNCIA, 23 Ene. (EUROPA PRESS) -
Qui fóra vicealcalde de la ciutat de Valncia Alfonso Grau, en el seu moment m dreta de l'exalcaldessa i exsenadora, Rita Barberá; l'ex-secretria del PP a l'Ajuntament Mari Carmen García Fuster; l'exdirector de la Fundació Turisme Valncia, José Salinas, i l'axedil i exresponsable del Centre d'Estratgies i Desenvolupament (CEyD), Juan Eduardo Santón, s'han assegut hui al banc dels acusats pel conegut com el 'cas pitufeig' d'Imelsa.
La vista contra els quatre acusats, que s'han assegut en la sala al costat dels seus lletrats, ha arrancat a les 10.00 hores a la secció segona de l'Audincia Provincial de Valncia. Es tracta de la pea A del cas Imelsa i les declaracions dels acusats estan previstes per als dies 5 i 6 de febrer.
En total, se senten a la banqueta quatre acusats de les 49 persones contra les quals es va arribar a dictar ordre de processament i entre les quals es trobaven el PP mateix i regidors i assessors del grup municipal 'popular' a l'Ajuntament de la capital en l'poca de Barberá com a alcaldessa, per un delicte de blanqueig en les eleccions municipals del 2015.
L'Audincia Provincial va anar admetent els recursos dels processaments --incls el partit-- i decretant el sobresement de les actuacions per a tots ells --amb excepció dels quatre que finalment s'asseuran en la banqueta-- i el Tribunal Suprem, per la seua banda, va desestimar els recursos de queixa contra els arxius acordats per l'rgan provincial.
Fiscalia Anticorrupció va sollicitar en el seu moment en el seu escrit de qualificacions provisionals fins el 15 anys de presó per a Grau --investigat en el cas Assut i condemnat pel Tribunal Suprem a nou mesos de presó per acceptar rellotges d'alta gamma per part d'un empresari que va subscriure 16 contractes amb l'Ajuntament entre 2006 i 2015--, set per a García Fuster i cinc per a Santón i Salinas. Eixa xifra incloa els anys de presó per un delicte de blanqueig, que finalment no es contempla.
En el cas de Grau, es va mantindre el seu processament i la interlocutria de l'instructor, que li atribua un paper de "recaptador" de diners per al PP en les eleccions del 2007 i 2011. L'instructor atribua a José Salinas i Juan Eduardo Santón el paper de cooperadors de la malversació en consentir contractes, a través de les fundacions que dirigien, "de vague contingut prestacional..., sense una explicació suficient en descrrec d'a".
Respecte a García Fuster ser jutjada per presumpte suborn en els comicis de 2011. En aquest cas, l'Audincia va ordenar continuar la causa contra ella per la "suposada percepció de diners d'origen desconegut per vinculat no obstant a a cobraments d'empreses per treballs no demostrats o realitzats amb sobrecost" en la campanya electoral del 2011.