VALÈNCIA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -
Un home ha acceptat la pena de sis mesos de presó per un delicte d'odi, en cridar mico a un xiquet de 13 anys que disputava un partit de futbol en un camp de la localitat valenciana de Paterna.
Inicialment, el ministeri fiscal demanava per a l'home un any de presó per un delicte contra els drets fonamentals i llibertats públiques però, després de reconèixer els fets en una vista que s'ha celebrat a l'Audiència de València, s'ha arribat a un acord pel qual se li ha rebaixat la pena als sis mesos de presó i al pagament d'una multa de 630 euros.
La pena de presó se suspendrà sempre que el condemnat abone els 1.000 euros pactats de responsabilitat civil i faça un curs d'igualtat i no discriminació.
Els fets es remunten al 3 de desembre del 2022, quan es va celebrar una trobada de futbol que enfrontava al Racing Riba-Roja A i a la Unió Esportiva Paterna.
En un moment donat, el condemnat va dir en veu alta, clara i audible "no fa falta saltar com un goril·la, a veure quan trauen a este mico", en clara referència al menor amb la intenció de denigrar-ho per la seua raça. Per estos fets ha acceptat sis mesos de presó.