Eduardo Parra - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 23 Oct. (EUROPA PRESS) -
El fins ara subdirector d'Emergències de la Generalitat, Jorge Suárez, deixarà este càrrec "a petició pròpia" i passarà a ocupar la subdirecció de Planificació que s'ha creat dins de la remodelació de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE).
Així ho han confirmat fonts de la Conselleria d'Emergències i Interior del govern valencià, que assenyalen que en el marc de la reestructuració de l'AVSRE s'han creat dos noves subdireccions i Suárez s'encarregarà a partir d'ara de la de Planificació després de cessar a petició pròpia de la subdirecció d'Emergències.
Suárez ha estat fins ara al capdavant de la subdirecció d'Emergències, un lloc des del qual va viure la tràgica dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual van morir 233 persones i la gestió de la qual és objecte de la instrucció de la jutgessa de Catarroja.
L'alt funcionari ha declarat com a testimoni davant de la magistrada en diverses ocasions i també ha comparegut en la comissió d'investigació del Congrés dels Diputats.
Entre altres qüestions, ha aportat al procediment judicial anotacions del seu quadern corresponents als dies 29 i 30 d'octubre en una de les quals es pot llegir el que sembla un esborrany d'un missatge d'alerta on recomana "accedir a zones altes".