PsnewZ / Zuma Press / Europa Press
MADRID, 19 Oct. (EUROPA PRESS) -
Una menor d'edat francesa de 17 anys ha perdut la visió del seu ull esquerre després de rebre en la cara l'impacte d'un cartutx de gas lacrimògen disparat en Mulhouse, en la regió d'Alsàcia, per agents de Policia desplegats en el marc de les manifestacions que han marcat este cap de setmana a França contra la mala situació de l'educació pública, l'elevat cost de la vida i la violència policial en les últimes setmanes.
La Inspecció General de la Policia Nacional (IGPN) s'ha fet càrrec del cas després de la greu lesió ocular patida per la menor d'edat de 17 anys, que li ha provocat "la pèrdua definitiva de l'ull esquerre", segons ha anunciat el fiscal de Mulhouse (Alto Rin) en un comunicat arreplegat pel portal de notícies franceinfo.
Els fets van tindre lloc el dissabte en la manifestació contra la situació de l'educació pública i el cost de la vida celebrada en Mulhouse, com en desenes de ciutats franceses. Després de l'impacte, la jove va acabar sent atesa per Bombers i traslladada a l'hospital, segons ha arreplegat la pròpia fiscalia.
Ara, les investigacions desenvolupades baix la direcció de la Fiscalia busquen "determinar el desenvolupament exacte dels fets que van provocar esta lesió greu", explica la Fiscalia en una nota en la qual advertix que seran "complexes, donada la gran quantitat de persones presents i el caràcter extremadament difícil de les operacions de manteniment de l'ordre que es van dur a terme".
La manifestació va tindre lloc el dissabte en els voltants de l'estació de tren i la Fiscalia afirma que en ella van participar prop d'un miler de persones. D'elles, "un grup de 400" es va dirigir "cap a l'estació per a intentar irrompre en l'edifici", ha apuntat el fiscal, que ha manifestat que les forces de l'ordre van haver de fer ús de gasos lacrimògens per a "protegir als viatgers" i al "intent de saqueig de diversos comerços", fent front al "llançaments de focs artificials".
Esta és la tercera intervenció de la Inspecció General de la Policia Nacional en el transcurs del dissabte, després de l'amputació de la mà d'un manifestant en Saint-Étienne i la greu lesió cranial patida per un altre manifestant a París.