El jutjat obri juí oral per delicte d'odi a l'edil de Vox a València denunciada per les seues piulades

El magistrat instructor assenyala a l'Audiència Provincial com a òrgan competent per a l'enjudiciament

Archivo - Arxiu - La regidora de Vox en l'Ajuntament de València Cecilia Herrero en imatge d'arxiu
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 27 mayo 2026 14:35

   VALÈNCIA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

   El Tribunal d'Instància de València ha decretat l'obertura de juí oral per un delicte comès en ocasió de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució, conegut com a delicte d'odi, per a l'edil de Responsabilitat Patrimonial en l'Ajuntament de València, Cecilia Herrero (Vox), per unes piulades escrites entre 2020 i 2024.

   En estos missatges, l'edil formulava expressions del tipus: "Si vas a Àfrica has de vacunar-te de mil coses, però estos arriben sense controls sanitaris ni quarantena alguna i els allotgen en hotels als quals demà aniràs tu i la teua família. Això és també un greu problema de salut pública" o "Tanta reconquesta per a acabar pagant-los la invasió als moros".

   El magistrat titular de la plaça número 15 de la Secció d'Instrucció, en una interlocutòria que ha sigut notificat este dimecres a les parts i després de la petició del fiscal per a l'obertura del juí oral, assenyala com a òrgan competent per a l'enjudiciament d'esta causa a l'Audiència Provincial.

   Així mateix, emplaça a l'acusada perquè comparega en el termini de tres dies amb advocat i procurador. Una vegada complit este tràmit, se li donarà trasllat de les actuacions perquè formule escrit de defensa en el termini de deu dies.

   L'instructor té per dirigida la causa contra l'edil per un delicte comès en ocasió de l'exercici dels drets fonamentals previst i penat en els articles 510.1 a), 510.3, 510.5 i 510.6 del Codi Penal o, alternativament pel mateix delicte del mateix text legal però en els seus apartats 510.2 a), 510.3, 510.5 i 510.6, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

   La secció de delictes d'odi i contra la discriminació de la Fiscalia de València demana tres anys de presó per a l'edil per uns missatges "encaminats a propagar el rebuig, el menyspreu, l'hostilitat i l'animadversió cap a les persones migrants, a més de les pertanyents al col·lectiu LGTBI, o amb discapacitat, fent ús, a més, d'un llenguatge pejoratiu i d'expressions de burla cap als mateix".

   A més, sol·licita per a ella multa de 7.200 euros i inhabilitació especial per a professió o ofici educatiu, en l'àmbit docent, esportiu i de temps lliure per temps de sis anys per un delicte comès en ocasió de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució.

   Alternativament, pel mateix delicte però per altres apartats del text, sol·licita un any i dos mesos de presó, inhabilitació per al dret de sufragi passiu durant el temps de la condemna i multa de 4.800 euros i la inhabilitació especial per a professió o ofici educatiu, en l'àmbit docent, esportiu i de temps lliure per cinc anys.

   En qualsevol cas, i de conformitat amb diversos articles del Codi Penal, considera que procedix la imposició de la pena d'inhabilitació per a ocupació o càrrec públic pel mateix temps que dure la condemna.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press