L'Ajuntament creu que el trasllat de l'obra de Sorolla a València "no es va a allargar molt en el temps"

Una obra de Joaquín Sorolla en la Hispanic Society of America, amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el CEO de la Hispanic Society of America, Guillaume Kientz.
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 2 mayo 2025 13:51

   VALÈNCIA, 2 May. (EUROPA PRESS) -

   El regidor de Cultura a l'Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha posat en valor la "gran notícia" del presumible acord amb la Hispanic Society of America perquè una part de les obres de Joaquín Sorolla arriben a la ciutat de València i creu que el trasllat de les peces "no es va a allargar molt en el temps".

   Així ho ha manifestat este divendres l'edil en declaracions a Europa Press, després que este dijous la Generalitat Valenciana anunciara que està treballant i "ultimant" amb la Hispanic Society of America un projecte conjunt perquè "la gran obra internacional de Sorolla vinga a casa", en el qual també participa el consistori.

   Sobre este tema, Moreno ha considerat que és "una gran notícia" la possibilitat que part dels fons de les col·leccions de la Hispanic, "principalment obres de Sorolla i altres artistes", arriben a València.

    "València sempre ha aspirat a tenir un trosset de Sorolla, que puga estar en la seua casa. Sempre hem aspirat a això i ara sembla ser que, per fi, es va a concretar. Així que per part de l'Ajuntament estem encantats amb esta notícia", ha emfatitzat, al mateix temps que ha agregat que el consistori està treballant conjuntament amb la Generalitat en este projecte, encara que ha matisat que l'administració autonòmica és la que "principalment" ha dut a terme les negociacions.

    Interpel·lat per quan es duria a terme el trasllat de les obres, l'edil ha apuntat que encara no hi ha dates concretes i ha precisat que "la gestió del trasllat d'aquest obra, on se situarà i altra és alguna cosa que està portant directament la Generalitat", encara que ha agregat que creu que "no es va a allargar molt en el temps".

   Moreno ha puntualitzat que la idea de l'Ajuntament és incorporar-se a este projecte "de la manera en què es determine administrativament", però ha insistit que el govern local "va a formar part d'este projecte, d'este museu o espai Sorolla que hi haurà a la ciutat de València". "Va a tenir una funció molt activa i participarà dins de la comissió o de l'entitat que es constituïsca per a gestionar-ho", ha postil·lat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià