VALNCIA, 8 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'anestesista Juan Maeso, condemnat a 1.933 anys de presó per contagiar el virus d'hepatitis C a 275 pacients operats en quatre hospitals de Valncia entre els anys 1988 i 1998, ha sigut posat en llibertat condicional després de romandre vora 16 anys a la presó --podia complir un mxim de 20--.
Així ho ha acordat la secció segona de l'Audincia Provincial de Valncia en una interlocutria, avanada per 'El Español', en el qual estima un recurs formulat per la defensa de Maeso, qui ja gaudia del tercer grau des de feia un any.
Maeso, enfrontat a un juí que es va perllongar més d'un any, va ser condemnat al maig del 2007 pels contagis i un mes més tard va ingressar a la presó d'Aranjuez davant un "evident" risc que fugira. Dos anys més tard, el 2009, el Tribunal Suprem va ratificar la condemna imposada per l'Audincia.
El primer contagi atribut a Maeso, segons la sentncia d'instncia, va ser el 15 de desembre del 1988, a una xiqueta de cinc anys, i l'últim el 27 de gener del 1998, a una pacient de 51 anys que havia patit un trencament de maluc i que va ser intervinguda a la Casa de la Salud.
El 4 de febrer del 1998 eixe centre hospitalari privat li va prohibir l'entrada al centre en haver-hi donat positiu en una analítica al virus i el 20 d'eixe mes va deixar de treballar a La Fe, on exercia de cap de Servici d'Anestsia i Reanimació Maternal, després d'una reunió amb els superiors.
En els últims anys, els lletrats de Maeso han demanat la llibertat condicional del facultatiu i la suspensió de la condemna allegant l'avanada edat, les malalties que patia i el risc de contagi de covid a l'establiment penitenciari. El tribunal ho ha anant denegant en no observar els riscos allegats. Fins ara.