L''efecte Dudamel' esgota entrades en la seua visita a València amb la Jove Orquestra Nacional de Veneçuela

L"efecte Dudamel" esgota les entrades en la seua nova visita al Palau de la Música amb la Jove Orquestra Nacional de Veneçuela
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 27 noviembre 2025 16:31

   VALÈNCIA, 27 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El mestre Gustavo Dudamel torna al Palau de la Música de València dirigint en esta ocasió a la Jove Orquestra Nacional de Veneçuela i interpretant una de les simfonies del segle XX més volgudes pel gran públic: la monumental Setena "Leningrad" de Dmitri Shostakóvich. La cita serà divendres que ve, 12 de desembre, en un concert extraordinari que ha despertat una "enorme expectació i que porta dos setmanes amb les entrades esgotades".

    El director del Palau, Vicente Llimerá, ha subratllat "l'especial vinculació de Gustavo Dudamel amb València i amb el Palau de la Música, que ens va permetre assistir a l'inoblidable concert solidari per la dana del passat mes de febrer, un gest que quedarà per sempre en el record d'esta casa".

   En este context, Llimerá ha assenyalat també un nou reconeixement a la figura del mestre veneçolà, destacant que ahir va ser llorejat amb el Premi Euterpe 2025 per part de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, un guardó concedit pel seu compromís i solidaritat després del concert benèfic a favor de les societats musicals i persones afectades per la dana.

    Llimerá ha afegit que el públic valencià "adora la seua enorme qualitat artística i també la seua dimensió humana, com demostra el fet d'esgotar les entrades diverses setmanes abans de cada nova visita".

    En la seua cinquena aparició al capdavant de la Sala Iturbi, el mestre dirigirà la impactant Simfonia n.º 7 "Leningrad", una partitura concebuda el 1941 en plena ciutat assetjada, com a resposta artística al setge de quasi 900 dies de Leningrad durant la Segona Guerra Mundial, que va costar la vida a un milió de residents. L'obra, completada a Kuibyshev, es va estrenar el 5 de març del 1942.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press