Marta Fernández - Europa Press - Archivo
MADRID, 21 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'Ibex 35 ha arrancat la sessió d'este dimarts amb una pujada del 0,31%, que ha portat al selectiu fins als 18.317 punts, en una jornada marcada per l'esperança que Iran se suma a una nova ronda de converses de pau amb Estats Units (EUA), la qual cosa ha portat al preu del petroli a moderar-se fins als 95 dòlars per barril.
En concret, el preu del petroli Brent, de referència a Europa, baixava més d'un 0,2% en l'obertura de les Borses europees, fins als 95,2 dòlars per barril, mentre que el barril de cru West Texas Intermediate (WTI), de referència a EUA, es negociava sobre els 89 dòlars, amb una reculada del 0,6%.
Per la seua banda, el preu del gas en el mercat holandés TTF, de referència a Europa, decreixia més d'un 3,5%, fins als 38,9 euros per megavat hora.
La moderació del preu del petroli i del gas en les primeres hores d'este dimarts es produeix per l'esperança que es donen noves converses de pau entre EUA i Iran. El vicepresident d'EUA, JD Vance, viatja hui a Islamabad amb la intenció de mantenir contactes amb la delegació iraniana.
El president nord-americà, Donald Trump, ha afirmat este dilluns que considera "altament improbable" que hi haja una pròrroga de l'alto el foc de dos setmanes que expira en la vesprada del dimecres si no s'aconseguix un acord. "No em vaig a precipitar i a signar un mal acord. Tenim tot el temps del món", ha explicat Trump en una entrevista amb Bloomberg.
Des d'Iran, el seu Ministeri d'Exteriors ha advertit este dimarts de "greus conseqüències" després que EUA atacara un buc iranià en el golf d'Oman i retingut a tota la seua tripulació.