MADRID, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -
Karim Bouyakhrichan, presumpte capitost de la coneguda com 'Mocro Maffia' holandesa que va ser detingut al gener en una operació de la Policia Nacional, s'ha escapolit després de no presentar-se en els jutjats.
Segons confirmen a Europa Press fonts policials, el Jutjat Central número 2 de l'Audincia Nacional ha ems una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) per a donar amb el parador d'un dels objectius prioritaris de Pasos Baixos, ja que les diferents branques de Mocro Maffia estan darrere de les amenaces contra la Casa Real i la princesa hereva al tron, Amalia de Orange.
Segons ha avanat la Cadena Ser, Karim Bouyakhrichan va aconseguir escapar després de quedar en llibertat provisional el 18 de mar per part de l'Audincia Provincial de Mlaga amb mesures cautelars com la retirada del seu passaport, l'obligació de personar-se al jutjat cada 15 dies i el pagament d'una fiana de 50.000 euros. La decisió va comptar amb el suport de la Fiscalia Antidroga.
Al gener, la Policia Nacional va detallar en una roda de premsa en el complex policial de Canilles (Madrid) de l'operació amb la qual havien colpejat a una estructura de la Mocro Maffia a la Costa del Sol i va arribar a bloquejar 172 propietats valorades en 50 milions d'euros i prop de tres milions en comptes bancaris.
Els responsables de la UDEF es van felicitar per arrestar després d'anys d'investigació a un "objectiu prioritari".