Llorca avança que les seues "primeres paraules" com president seran per a "demanar perdó" a les víctimes de la dana

"Les administracions no han estat a l'altura que mereixien tots els ciutadans", reconeix

El candidat del PP a la Presidència de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, durant el debat d'investidura
JORGE GIL/EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 27 noviembre 2025 11:44

   VALÈNCIA, 27 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El candidat del PP a la Presidència de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que, en cas de tirar endavant la seua investidura, les seues "primeres paraules" com president seran per a "demanar perdó" als familiars de les 229 víctimes mortals de la dana que va arrasar fa un poc més d'un any la província de Valencia.

   "Demanar perdó a totes les persones i famílies que encara patixen les conseqüències, aquelles que han perdut tot i aquelles que han perdut massa. Paraules que haurien de fer tots en Les Corts, perquè ha sobrat molta gresca i insults" durant enguany, ha expressat en la seua intervenció davant de la càmera.

   Precisament, tres representants de l'Associació de Víctimes Mortals de la DANA i tres de l'Associació Damnificats Dana Horta Sud estan seguint el debat des de l'interior de Les Corts.

   Pérez Llorca ha assegurat que demanarà perdó a les víctimes de la riuada "en nom de la Generalitat Valenciana", però ha avançat que exigirà "el mateix a les altres administracions, per totes les vies que siguen possibles". En este sentit, ha enlletgit al Govern d'Espanya que encara no haja "reconegut cap error", que no haja "donat explicacions" ni assumit "cap responsabilitat" per la seua gestió.

   Al seu juí, tot això "s'ha de fer des de la més absoluta humilitat", així com també "demanar perdó perquè les administracions no han estat a l'altura que mereixien tots els ciutadans": "La naturalesa no entén d'esquerres ni de dretes i per això les respostes tampoc pot entendre-ho. L'única política vàlida en este terreny és la política que posa per davant a les persones".

DESTACA EL TREBALL DE RECONSTRUCCIÓ DEL CONSELL DE MAZÓN

   Dit això, ha considerat important explicar "la labor que ha fet la Generalitat en la reconstrucció" i ha destacat que l'Administració autonòmica ha mobilitzat "2.500 milions d'euros en recursos propis, a pulmó, sense ajuda, sense més opció per part del Govern central que un permís per a endeutar-nos més". També ha impulsat ajudes de primera necessitat, a vehicles, autònoms, agricultors i ramaders, ERTO, teixit empresarial, lloguer, nou habitatge o reparació de centres de salut i centres educatius.

   A més, ha valorat el treball de recuperació de carreteres, camins i vies, pistes forestals, el metre o la retirada de residus i vehicles danyats, entre altres coses. Per tot això, ha considerat "de justícia reconèixer la labor que ha fet el Consell de la reconstrucció" liderat per Mazón.

   "Les dades d'impacte, accions i previsions demostren que estem davant d'una qüestió d'Estat i en la qual l'Estat no pot fallar", ha argumentat Llorca, que ha apostat per impulsar "les obres per a tenir millor protecció, els sistemes per a millorar la prevenció i el model de gestió de les emergències".

   RECLAMA Al GOVERN LA COMISSIÓ MIXTA

   Així, ha reconegut que "s'ha fet molt", però s'ha mostrat conscient que "queda molt per fer", per la qual cosa ha promès no "baixar la intensitat". "És el meu compromís, però també és cert que necessitem més implicació, més compromís i més coordinació per a ser més ràpids i més eficaços", ha apuntat.

   Per això, ha reclamat a l'Executiu central la constitució d'una comissió mixta "per a tenir més coordinació, per a ser més ràpids i per a ser més eficaços". "No mereixem més indiferència, no ens ho mereixem", ha expressat el candidat 'popular', que ha indicat que ell no acudix a Les Corts "a prometre miracles ni a alçar banderes que ens enfronten", sinó a oferir "una manera diferent de fer les coses".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press