El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca (d), parla amb el director d'un centre educatiu que ha presentat la seua renúncia per a reclamar un acord sobre les peticions del professorat. - ROBER SOLSONA/EUROPA PRESS
VALÈNCIA, 21 May. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha mantingut a l'eixida de Les Corts una conversa amb representants de les direccions de centres i de famílies a els qui ha assegurat que hi ha voluntat d'arribar a "una entesa" i que "per a dialogar no hi ha ultimàtum".
A més, ha recalcat que té quantificada econòmicament la proposta de millores que la Conselleria d'Educació ha realitzat als sindicats convocants de la vaga indefinida i s'ha compromès al fet que "si se signa, es complix".
El cap del Consell, a la seua eixida del parlament valencià després de la sessió de control d'este dijous, s'ha quedat una mica més de deu minuts parlant amb tres representants de la comunitat educativa. Este matí, una nombrosa concentració ha protestat davant de la càmera per a reclamar-li que "intervinga en el conflicte" i la Generalitat seguisca negociant les peticions del col·lectiu docent.
Jaume Olmos, del CRA Benevites-Quart de les Valls i un dels membres dels equips directius que han presentat la seua renúncia per a reclamar que s'arribe a un acord, ha explicat a Pérez Llorca que només volien lliurar-li personalment la renúncia a la consellera d'Educació i exposar-se els seus motius. Ha pregat al president que si tenen "algun dubte", li la pregunten perquè són estos professionals els qui coneixen la realitat dels centres i les seues necessitats.
El director, junt amb altres companyes d'equips directius, acabaven d'eixir de Les Corts, on havien intentat presentar per registre d'entrada els seus escrits de renúncia i on finalment han presentat una sol·licitud a la Mesa de Les Corts per a demanar-li que inste a la consellera, Carmen Ortí, al fet que continuen les negociacions.
Llorca, per la seua banda, ha recordat les múltiples reunions d'Ortí amb els sindicats i ha ressaltat que ell "sempre diu el mateix: que cal parlar i cal entendre's". En este sentit, ha lamentat que els sindicats, després d'estar el dimarts amb l'equip de la Conselleria "fins a les tres del matí per a fer un document, tornaren l'endemà dient que calia començar de nou".
Quan el director li ha comentat que no poden acceptar ultimàtums, el president ha assegurat: "No hi ha cap ultimàtum, per a dialogar no hi ha ultimàtum" i ha considerat que "l'ideal" és asseure's i anar acordant fil per randa. També ha emfatitzat que el document que Educació ha posat sobre la taula és un principi d'acord i que en un futur es pot seguir parlant sobre diverses qüestions.
"NI EQUIPS DIRECTIUS NI FAMÍLIES PODEN ESPERAR"
En el moment en el qual li han demanat que diga quan es va fixar una nova data per a negociar, el dirigent autonòmic ha assenyalat que creu que la setmana que ve, "dilluns o dimarts", no ha d'haver-hi problema perquè es vegen consellera i sindicats. A això, els manifestants li han advertit que "ni els equips directius ni les famílies poden esperar", i el president ha insistit que existix ja un document que es pot signar.
En tot cas, Llorca "ha assumit el compromís" que "el que es pacte es duga a terme" i ha demanat als seus interlocutors que entenguen que no ell "no pot arreglar en un any el que porta anys sense fer-se". "Les promeses incomplertes no poden ser només responsabilitat meua", ha postil·lat.
Una altra directora, Cristina Rodríguez, li ha retret que a causa de la "paralització" del Pla Edificant el seu centre, en la localitat de Sagunt, no disposa d'un ascensor que és absolutament necessari. Llorca ha negat que estiga paralitzat i s'ha referit a dues qüestions respecte a este pla: el "sobrecost" i que l'última consellera d'Educació del govern del Botànic (Raquel Tamarit, de Compromís) va signar delegacions d'obra estant ja en funcions.
I la representant d'una AMPA ha incidit que la Confederació d'AMPA Gonzalo Anaya ha sol·licitat una reunió urgent amb la consellera d'Educació. "M'encarregaré que us done la cita", ha dit el president.
Llorca ha mostrat discrepàncies amb els manifestants quant a les seues crítiques a la Llei de la Llibertat Educativa i els ha dit que "no ha notat" que des d'este col·lectiu se li recolze quan reivindica al Govern central més diners per a la Comunitat Valenciana. "Sempre ho hem reclamat", han replicat ells.
Sobre l'exigència del professorat de baixada de ràtios, també ha fet notar que estan encara a l'espera que el Ministeri present la memòria econòmica per a poder executar la reducció que ha aprovat.
No obstant això, el president ha volgut centrar-se "en el que estem d'acord" i els ha reiterat la seua intenció de seguir parlant per a arribar a una entesa. Per la seua banda, Jaume Olmos li ha manifestat que "l'única cosa que volen és negociar".