VALÈNCIA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'Ofrena de les Falles 2024 ha aconseguit "un rècord històric" de participació amb 110.289 fallers i falleres i músics que han desfilat pels carrers de València durant dos dies i l'Exposició del Ninot ha registrat també un altre rècord d'assistència amb 129.634 visitants, un 23 % més que el 2023.
Així, ho ha destacat aquest dimecres en roda de premsa el regidor de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), SantiagoBallester, per a fer balanç d'aquestes festes, en la qual ha anunciat que la mascletà pendent de l'1 de març es dispararà en les festes del Corpus i que la Setmana Santa Marinera també comptarà amb pirotècnia.
En concret, en l'Ofrena d'enguany han participat 24.350 xiquets i xiquetes; 85.939 adults, dels quals el 55% són dones i el 45% homes. Per la seua banda, l'Exposició del Ninot han rebut 129.634 visitants, "la qual cosa implica un altre rècord històric d'assistència i un increment d'un 23%, unes 25.000 persones més, respecte a l'any passat". De fet, va haver-hi dies en els quals es va tancar la taquilla abans del previst per seguretat.
Ballester ha subratllat que l'equip de govern "va començar a gestionar la festa a meitat exercici faller i, per això, ens hem hagut de posar les piles per a agilitar al màxim tots els tràmits, així com per a realitzar les modificacions pressupostàries oportunes, ja que ens trobem una regidoria sense un euro".
En aquest sentit, ha recordat que el Bàndol faller es va aprovar un mes abans que l'any passat, és a dir, al desembre del 2023, "la qual cosa ha permès concedir permisos de zones d'activitats i carpes durant la primera setmana de febrer, 40 dies abans que en 2023". Així s'han concedit permisos a 353 zones d'activitats; a 348 carpes; a 134 buñolerías des de Servei de Falles i a 20 més des del Servei de Domini Públic; a 180 mercaditos (8 menys que l'any passat); i a 288 llocs d'alimentació.
MÉS TARDEJOS I MENYS REVETLES
Ballester ha destacat que així mateix que enguany s'han realitzat més tardejos i menys revetles al centre històric de la ciutat com per exemple a zones de la plaça del Doctor Collado o del Carme, amb el que s'ha aconseguit "una major protecció al patrimoni d'aquest zona".
Sobre aquest tema, ha recordat que el bàndol faller arreplega "clarament" a més l'horari on no es pot ni fer ús de material pirotècnic perquè és hora de descans i que per això el tardeig també té un horari. Així, "al no haver-hi revetles s'han evitat les aglomeracions de persones i les molèsties al barri d'anys anteriors". De la mateixa manera, ha recalcat que l'alcaldessa, María José Catalá, ha sigut "molt contundent" front "a l'incivisme a l'hora de protegir el nostre patrimoni i més concretament en Ciuta Vella".
D'altra banda, ha recordat que abans de l'inici de la setmana gran de les Falles es va avançar el 75% del pagament de la subvenció destinada al disseny i construcció de monuments faller, que ascendeix a 2,2 milions en global, "tal com ens vam comprometre"; 100.000 euros dirigits a la pirotècnica; i "ja estan aprovades les subvencions a bandes de música i aniversaris que es publicaren la setmana que ve".
D'altra banda, el regidor ha qualificat "de tot un èxit" els actes de lliurament de premis de Falles grans i infantils els dies 16 i 17 de març, i ha ressaltat que va comptar amb un clos especial per a les eixides de la plaça de L'Ajuntment de totes les comissions que van venir a arreplegar els seus premis.
Així mateix es va instal·lar un pas de vianants de doble sentit al carrer de la Sang amb Sant Vicent; es va barrar tot el recorregut fins a l'avinguda de l'Oest i, "gràcies a totes aquestes millores es va evitar l'embut d'eixida i es va poder acabar el dia 17 a les 13:00 hores com estava previst".
Finalment, i respecte a les xarxes socials, ha assenyalat que "els ciutadans han seguit la festa massivament amb més de 440.000 persones que han interactuat i 7,7 milions de visualitzacions totals en el perfil de JCF en Instagram i 680.000 persones i 8,5 milions de visualitzacions totals en el de Facebook".